|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. En returfjäder har gått av på förardörren. Det är fjädern som returnerar den yttre länkarmen mot ytterhandtaget (SVÅRT att beskriva). Det får till följd att dörren inte går att låsa upp. Nu till frågan: hur i hela h-ete lyckas man sätta tillbaks en ny fjäder? Det är ju så trångt därinne och dessutom SER man ju inte bakom ramen för rutan där nämnda länkarm går. Har du trollat ihop dörren på fabriken? *mutter mutter* Jag lyckas få in ett lillfinger bakom rutramen, thats it! Verktyg är bara att glömma, hur ska man göra? Jag kan öppna dörren med skuvmejsel inifrån om jag bänder försiktigt på inre öppningslänkarmen, därefter lossnar yttre länkarmen från sitt låsta läge och dörren funkar igen. I en dag eller två då den kärvar ihop igen. | |
| Hej, Tyvärr var det några årsedan jag grävde i E28 dörrar, men jag har för mig att man har rutan helt uppvevad och skruvar bort den bakre nedre rutstyrningen i underkant. I styrningen, (plåtskena med U-profil) går tätningslisten. För att häkta ur styrningen i överkant måste man först dra ur listen. Med styrningen/skenan ur vägen kommer man åt låset. Skruva ur det ur dörren helt och hållet så är det lättare och se vad man gör. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.