AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
29.598

Riskabelt med Omega 917?

Sida 2 av 2
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej Omaha!

Ja det är mycket svårt att få en bra bild av en sådan här produkt
ofta så när man använder ett sådan här produkt så har man "inte tid" att göra enligt instruktionerna för produkten.

Man genar i tron att det inte har någon betydelse... allt i rena upphetsningen att få se resultat så fort som möjligt!!!

Tyvärr blir då resultatet mycket mycket missvisande.... i ren frustration så ökar man på doseringen det 2 och 3 ja 4 dubbla då måste det ju funka!
Sedan sitter man där....missnöjd. och i skam över sin egen dumhet anklagar man produkten. Har jag fel????

Mvh
Skalman
Om
72
Omaha
750ia -88
Hej!
Nu har Jag ringt och beställt Omega 917 och en sak är i alla fall säker, det är inget "billigt" skit alla fall. 365 kr. för 177 ml. En liter
kostar ca. 2000 kr! Killen Jag beställde av berättade att de säljer även 5 liters dunkar (ca. 10300 kr!) Han sa att kostnaden blir samma oavsett mängd, inget billigare vid större volym alltså. Han berättade också som har nämnts på forumet att det hjälper bara på gummipackningar etc. Så fort Jag testat ska Jag naturligtvis tala om hur det gick i mitt fall.

Mvh
Omaha

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej Alla
Nu har jag hält i Omega 917 i min bil. Servon o dämparna har fått en skvätt var. Ska ut senare å se vad som händer med det.

På återseende

Ronny

Deliq
>RonnyL
Var inte för otålig bara...
Jag provade Omega 917 på min förra 540 då den läckte vid nivåregleringsgivaren. Det tog någon vecka och ett antal mil innan läckaget upphörde, men sedan höll det tätt så länge som jag behöll bilen (nästan två år efter att jag använt medlet). Även servopumpen slutade svettas.

Så mina erfarenheter av produkten är goda

M V H Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej
Ja, nu vet jag lite hur det har gått. Dämparna fanns inte att rädda, men servon vart tät igen. Läckaget i dämparna eller runt dom var för stort, då allt runnit ut under natten. Så nu har jag beställt nya dämpare o fjädrar från motornord. Bra pris där tycker jag. Nu är det bara att vänta å leta rätt på nå ställe där man kan se hur man pluggar nivåregleringen.

Men visst funkar OMEGA. Helt klart.

MVH Ronny.

svardska
Det finns info om hur man gör någonstans på nätet med illustrationer mm.
Har tyvärr dribblat bort länken men jag tror det var Jesperado som gav mig den.
svardska
titta jag hittade den! den kom från Balmgren...

Länk
ci
41
civilare
330xi -01
Hej, hur har det fungerat? Jag har läckage från ventilkåpspackningen och kanske någon O-ring samt bilen larmar om att vevhusventilationen är otät så det borde väl vara tecken på att ventilkåpspackningen är otät? Den verkar ju vara i gummi då jag känet och klämt på en ny jag köpt. Jag har dock blivit sjuk så jag har inte ork att fixa det för tillfället och behöver bilen, kan Omega 917 hjälpa till att minska läckaget tror ni? Detta är ingen 7-serie utan en BMW 330xi -01, jag råkade hitta inlägget då jag googlade.

Ma
92
Maseratirace
BMW 320 -02
BMW 750 -89
Corvette -92
BMW 535 GT -11
Omega 917 lagar inget men kan förlänga livet på tveksamma gummidetaljer.
Det är klart att det är är bättre att byta packboxarna (men dyrare).
Jag har använt 917 i olika bilar på både servo och motor.
Det har fungerat och tätat i några fall och i några fall inte.
Vid lättare läckage testar jag alltid med 917 först.

Jag har även testad Omega 909 oljeförbättrare.
På en 730 med 14' mil körde jag 15 mil, "kopplade jag ur tomgångsregleringen" och hällde i 909.
Tomgången höjdes med c:a 200 varv och motorn gick jämnare sedan.
MEN sen vet jag inte hur länge det höll i sig -20 mil eller 500?
Långtidseffekten på 917 fungerade på mina bilar men för 909 är jag osäker.

Detta är mina åsikter efter eget bruk.
/Göran
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Är packingar / o-ringa spruckna så hjälper inte OMEGA. Däremot "avkristalliserar" OMEGA härdat gummi och återger spänsten/tätningsförmågan.

Min mors gamla Ford Fiesta led av otät vevaxeltätning, något som Ford då skulle ha 7 000kr för att fixa. Köpte några burka OMEGA, körde sedan några mil och läckaget var borta :)
Fiestan gick ytterligare ca 5000 mil innan den såldes, utan läckage.

Mvh
Skalman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.