|
|
|
|---|---|
| Någon som har några bra tips till hur jag får lite mer ös i min 528?? tack på förhand. | |
|
tjenare! jag har en likadan o skulle vilja öka trycket lite i bilen har sportavgas 2½ tum hela vägen men det låter nog mest illa tror jag (satt på när jag köpte den) öppet filter kan man väl byta för det dära sköna 6:a suget oahhhhh*växla oahhhhhh o.sv :) men för övrigt? mvh johan |
|
µ_bmw_µ |
Tonvis av information dyker upp om man söker. För att bespara den tiden så kan jag rekommendera Schrick-kamaxel (säljes av motornord.se). Har också hört att man kan svarva om originalkammen(då kommer man kanske lite billigare undan). Ett mindre topplocksarbete(planing, portning) extractorgrenrör(forza.se) och som ni själva vart inne på, sportsystem och sportfilter(det är ju bara en mindre del i det hela men har man gjort andra omfattande modifieringar så bör man byta även detta). Angående sportsystem, köp kvalitet med sansade mått. 2.5 tum duger mer än väl till en bil utan turbo. Tuffast är det dock att byta motor och slippa en massa krabb med renoveringar. 3.5 litersmotorn har gott flås. Ps. En motor går alltid bäst original, var själv inne på samma linje innan men nöjer mig med ett dyrt fint sportsystem som återger motorns sång med finaste klang...lycka till Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.