AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
981

attans! två kablar för mycket?

lundgren
har precis skruvat fast ny topp å satt tillbaka alla prylar på motorn.
nu till problemet: jag har två kablar som jag inte har en blekaste var de ska sitta nånstans...
kabel 1 sitter på mitten av en av tändkablarna och dess kontakt har tre stift.
kabel 2 sitter på nån givare längst fram längst ner på motorns högra sida, också dess kontakt har tre stift.

skulle bli oerhört glad om nån vet, eller har lust att gå ut och kolla var dessa kablar ska nånstans.

mvh jonas
lundgren
är det ingen som vet var dom ska sitta?
Kabel ett skall väl sitta på tändspolen om jag har uppfattat de rätt.

Drive Like U Stole It!!!!!
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Mina gissningar!
Kabel 1 skall troligen till diagnostikuttaget.
Kabel 2 kan det vara oljenivågivaren?
mvh

BLJ
lundgren
tackar för svaren!
tyvärr stämde ingen av dom men jag hitta iaf på uttagen.
under insuget sitter det en brygga med div slangar å kablar, på undersidan av denna brygga fanns de två förlorade uttag för mina kontakter!:)
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Är du säker på att de verkligen var kopplade nånstans innan du demonterade? Jag har ett gäng oanslutna kontakter under huven, vilket jag antar har att göra med att de representerar tillval etc som jag inte har på min bil...

Mvh
/Pewe
Tror också att detta är kablar och givare som bara slutar i oanslutna kontaktstycken. Används bara vid service och diagnos av bilen.

FP
lundgren
kabeln som går från tändkabeln har jag inte en aning vad det är för nåt men den andra kabeln är iaf till pulsgivaren.
kändes lite jobbigt om jag har stått å letat i flera timmar å sen så kanske jag överhuvudtaget inte hade nån användning för dessa kablar!:)
kolla på kabelstammen som ligger inkapslad över spridarna, nästan längst fram på vänster sida (framifrån sett) ska du ha 2 st uttag som konstkterna ska in i, om det nu ä likadant som på min 535 -88

Snart med ny motor ;)
sorry, hann inte läsa ditt sista inlägg, bra att det löste sig...

Snart med ny motor ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.