AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
624

Blir det omlack?

Su
554
SunKi
325i -92
Har en lagungrönmetallic BMW 325 -92, som har blivit lite misshandlad.. bucklig och repig huv, flera små bucklor på tak/taklucka, buckla på höger bakdörr, buckla på vänster bakdörr.. som tur var så är bilen helförsäkrad, med en självrisk på 5000:-.

Jag har någon liten lackskada på några andra ställen också som inte orsakades av skadegörelsen.. och vill självklart att hela bilen ska lackas om... dels för att bli av med små-blessyrerna och dels för att slippa risken med nyansskillnader.

Frågan är alltså; Finns det nån chans att en lackverkstad kan bedöma att dom måste lacka om hela bilen?

BeeMWe playboy
Ehm vilken fråga... Såklart en lackverkstad kan bedömma om hela bilen behövs lackas eller ej...

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det kan ju vara så att du får betala en viss mellanskillnad mot en hellack och det är säkert värt de pengarna. Har sett prov på att duktiga billackerare
skarvat mitt på en skärm utan att det överhuvudtaget syns Sist jag såg det var någon månads sen när jag hämtade en silvermetallic E39 523 på en lackfirma åt
den serviceverkstad som jag utnyttjar för service mm.Där hade dom skarvat mitt på framskärmen
och hur jag än försökte lista ur var kunde jag inte det
Snacka om duktig målare.

Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.