AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
694

Besiktade i dag-HC värde?

Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Hade 5,6 i hc-värde!. Godkänt max 3,5...
Vad göra?

rodge dodge
BMWCS # 5251

Länk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du menar säkerligen koloxidhalten (co), inte kolvätehalten. Jag är inte säker, men visst kan man bara justera koloxidhalten vid mängdmätaren?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Paap Reeder
Hej rodge!
Kolla så att microswitchen på spjällhuset verkligen klickar till ca 0,5 mm innan spjället stänger.
Gör sedan som Jesperado tipsar.
Hjälper inte det kan Du kolla så att kallstartventilen inte "snorar".

MVH /// Paap R
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Självklart menade jag co, ngt snabb i fingrarna i bland...
Paap: kan du precisera det där lite grann- då jag inte hajade riktigt.
Tack för svar

rodge dodge
BMWCS # 5251

Länk
kn
310
knudi
535i -92
du har ju en kontakt som sitter på gasspjället som klickar till när spjäller börjar öppna. du ska bara behöva pilla till i gasspjället så ska den klicka till. sen kan du ställa in co halten på lmm med en insex nyckel har jag för mig

200km/h-50km/h på 1s
Länk
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Spjället klickade, men när jag justerade skruven på luftmängdsmätaren så hände inget med gången... Ska inte motorn gå sämre el. bättre när man rör den?

rodge dodge
BMWCS # 5251

Länk
Paap Reeder
Hej rodge!
Redan våra M30:ior hade en ganska avancerad typ av Motronic vilket gör att boxen kompenserar en hel del "misstag" från givare (och mekaniker).
Det innebär att så värst mycket kommer Du inte att höra på tomgången om Du pillrar på den där insexén men CO´t förändras.

Skruven skall ut så mycket som möjligt. Den är "låst" av en o-ring vilket gör att den går litet trögt.

Jag gör så att jag skruvar ut så mycket att man börjar höra ett "klickand" när den hoppar över gängan. Sedan drar jag in den ett varv - då stor den på max ut, d v s minimum CO.

Det klickande spjället är till för bränsleavstängningen vid motorbromsning - Din förbr.mätare går ner på noll om det går över 40 knyck och Du släpper gasen.

MVH /// Paap R
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Oki. tack för hjälpen Paap.
Skall genast(i morgon) ut och skruva.

rodge dodge
BMWCS # 5251

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.