AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
960

Autohallen Helsingborg

ulfson
Hej.. Är det någon som har erfarenhet från denna firma ser att dom har en skaplig 540iA -95 med 9500 mil på mätaren. Den har stått där ett tag iofs ??????
Har varit där för ett tag sedan och tittade på en 530i Touring. Bilen såg anskrämlig ut samt fick inte testas innan vi pratat om avbet samt ev. inbyte.
Ville inte visa servicebok eller lämna ut Chassienr... Tog hatten och gick med andra ord.
Vi kan ha haft en dålig dag, men när man kom in på firman så "luktade" det skruvade mätare m m.
Stämmer mil m m på 540:n så är det ju ett hyfsat pris dock. Värt en titt kanske.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har varit där och tittat vid något tillfälle och får nog hålla med om att alla bilar inte var så där jätte roliga att se på. Var inte intresserad av att kolla närmare och har ingen bekant som har erfarenhet men lite varningsklocka ringde det hos mig.
Miltalet för en 540 från 95 verkar också lite väl lågt om bilen kommer från Tyskland vilket jag tror att alla deras bilar gör. Få bilar i den klassen rullar ca 1600 ärliga mil därnere per år.
Ta inte detta som en exakt vetenskap men jag brukar bli lite misstänksam om en prestanda BMW rullat mindre än 2.500 mil per år i Tyskland. Då är det extrakoll som gäller.
tu
41
turbomicke
530iA Touring -93
Hejsan.
Jag var där en sväng i somras och kollade på en 540. Den var som ny invändigt men utvändigt såg den ut som om den hade tjänstgjort som stridsvagn!!! Fick inte provköra utan att säljaren åkte med. (Har aldrig varit med om det på en firma.) Han erbjöd sig att fixa en omlack och frågade om jag vill ha det svart eller vitt. Bilen gick inte igenom reg.bes. pga. att det va orginaltonade sidorutor fram. Inga problem sa killen. Har en med samma färg så vi BYTER BARA DÖRRARNA innan vi bes. Då gick jag!!! Jag har aldrig träffat en OSERIÖSARE handlare. AKTA ER!!!

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag har varit där. Bor i Hbg.
Spindelkänslan varnade direkt. För skojs skull kollade jag ett par 540 som just kommit in. 94-95or. Mätarna stog på 12-13`mil men bilarna hade inte "åtgärdats" i övrigt.
Utslitna pedaler/växelförare, blästrade strålkastare och front. Allmänt slitna och risiga. Inga papper. Försäljaren sa att de ska lackas om och fixas till först innan de fick pris.
Jag kan garantera att ingen av dessa rullat under 25000 mil, snarare 30.

Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl!
HEJ jag tänkte säga att vad ni än gör så köp aldrig en bil där det är fiffffell i högsta grad!!! fiflade mätare!!
var inne en dag i somras och skulle titta på en 850 tittade på bilen såg fin ut utanpå! hmm... tänkte jag!!
gick fram till förar sida så fick jag en hjärtatack! :( nästan!! nej men det stod en lapp att bilen kosta 130:- fullutrustad och det stod 12000 mil men det bästa av allt det fanns ingen instrumentpanel!!!
luktar fiffel!!!
frågade säljaren som verkade skita i allt brydde sig inte så jävla mycket om nån ville ha en bil eller inte! passade på att fråga han varför bilen inte hade instrumenten ja sa han dom hade ploockat bort den så skrattade han till lite, och så fråga jag varför då sa han att dom skulle instalera ett larm!! ja okej tänkte jag och sprang därifrån!!!

manne som endast kör bilar med sugmotorer
(NO TURBO SHIT JUST LEAL PoWeR!)
i96_lil
Verkar som en firma som påminner om Cartrade i Täby
tu
41
turbomicke
530iA Touring -93
Jag tycker att det är helt UNDERBART att jag inte är ensam om min upplevelse.

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17.

Mvh.
Micke Olsson
jo
27
joernmat
M3 Cab -96
328iA Cab -99

bor i HBG.. heter firman Autohallen?

Ligger i Hbg Länk

Alla övriga kommentarer känns överflödiga.

Hals- und Beinbrucht
Jag håller med föregående talare!

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17

Mvh.
Micke Olsson
Em snabb flukt på hemsidan och dess bilar or bilder säge ren hel del... kör bort på VAG och ät lunch istaället och titta på bättre och dyrare bilar hos Jarls bilservcie i Kungshult,Hbg i stället..
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Många bilar hos Autohallen har skruvade mätare!
En del har varit krockade, tänk på det.
Kanske dom har någon ärlig inbytesbil?
Hej alla! sitter o läser om era erfarenheter om autohallen i hbg. Har själv för ett tag sen köpt en 540i -98, fullutrustad med allt. Bilen hade s-bok och alla papper. Jag kollade noggrant o 9300 mil verkade stämma där. I övrigt så var motorhuven som ny medans strålkastar-glasen var blästrade som f-n. Jag undrade varför o säljaren svarade att de numera lackerar om SAMTLIGA import-bilar på huven. I övrigt var bilen i princip som ny in/utvändigt. Så jag slog till o köpte den. Kan säga att jag är helnöjd än så länge. O problemen med att man inte fick provköra eller ens med säljare förstår jag inte. Jag fick provköra hur länge jag ville o kolla den med m-test o allt, o fick se alla papper o s v. Jag frågade oxå varför alla deras bilar hade gått mellan 9 - 10' mil oavsett årsmodell 94 eller 99. Han svarade att "Man fick ta miltalet med en nypa salt"...fiffel? tror jag åtminstone. Men man får leta med sunt förnuft o vara nitisk i letandet. O vet man vart o hur man ska kolla så är chansen stor att man även hittar rätt i importdjungeln....
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
Han svarade att "Man fick ta miltalet med en nypa salt"...fiffel?
Det är ju inte klokt, nä bojkotta sådana firmor,
TripleA: blir inte du misstänksam när en säljare säger så där?
hoppas det går bra för dig med bilen.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Helt otroligt!!
Minst 20st Volvo 855 T5 (från 94-96) och inte enda har gått mindre än 6000mil eller längre än 9000mil.
Skulle tippa på att det saknas minst en 1a framför varje miltal.

//Marin

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Blästrade glas på E38 och E39 kommer från 15k mil och uppt ill 25k mil. Triple A, vill inte vara otrevlig men skulle jag vara du skulle jag åka till BMWhandlarn och få mätarställningen verifierad för säkerhets skull. Får ta och åka förbi autohallen när jag är påväg till tyskland nästa gång... Sågningsdags...
ojdå....vad många svar. Jo, jag var faktiskt hos en icke-auktoriserad bmw-firma där ägaren o han som kollade bilen har jobbat många herrans år på bmw. Han körde in specialverktyg i motorn o kollade slitage samt han kollade även kamkedjan, bromsskivorna och slitage på hjulupphängningarna mm. Jag gjorde ju detta eftersom jag oxå anade ugglor o mossen. Men enligt hans utsago så har kanske bilen max rullt 6-7000 mil mer ärn vad firman uppgav. O i mina ögon så har jag gjort ett klipp med tanke på priset....även om miltalet är fel. O som sagt så är jag ju väldans nöjd med bilen.....
Sök i alla forum efter Autohallen så blir du andå klokare. Jag har själv startat en tråd om samma sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.