|
|
|
|---|---|
| Jag har ett mycket irriterande knarr i ratten, det knarrar inte jämt utan bara ibland! JAg har kollat servo oljan och den är okey! Har jag rutan nere så hör jag att det knarrar ännu högre utanför bilen! Bilen är en 325 Coupe 94 med 11500 mil på nacken, Plus att när jag svänger fullt så svänger tomgången väldigt mycket mellan 400 - 800 varv! Nån som vet nått om mina problem? standard fel? | |
Aldric |
Att tomgången rör sig när du vrider ratten max åt nåt håll torde väl vara att servopumpen arbetar, det andra har jag dessvärre ingen aning om. Det är väl egentligen inte så nyttigt att vrida ratten så långt det går utan lämna nån centimeter kvar till stoppläget så mår servopumpen bäst. |
| Men min tomgång svavar mycket mer än normalt, Den kan även svaja när jag står still utan rattrörelser! Va ner på bmw angående rattknarret, och dom trodde det var spindellederna! Ska dit i eftermiddag igen för dom skulle hissa upp den och titta! | |
| Hmm jag har samma problem.. dock knarrar det mer när bilen är kall och känns även i ratten.... | |
|
Kontrollera servoremmarna och pumpen. Byt oljan istället för att bara fylla på. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| snabba svar! man tackar :) | |
| På min bil så va det spindellederna som var tvärslut, nu är dom bytta och knarret borta, även svajjet av tomgången försvann! | |
| Hmm måste väl kolla mina då?? Var det dyrt/svårt att byta? (bytte du själv eller på verkstad) | |
| Dom tog 1000kr för båda sior inklusive montering.. | |
| Billigt med andra ord c. 100€ här då.. | |
|
silwer, var till verkstan idag och dom hittade inget fel... trodde det är ur servopumpen som (o)ljudet kommer.... Var knarret högt? Jag hör bara när bilen står stilla, känns doch i ratten hela tiden... Kommentarer ngn?? |
|
|
320iT: Om du känner nåt i ratten så borde det vara servot tyvärr... |
|
| :( servopumpen lär inte vara billig... kanske ska prova byta oljan? Bilen har stått säkert ½år innan jag köpte den kan det inverka på oljan? Typ kondens eller nåt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.