|
|
|
|---|---|
mackan325 |
Ett litet vinterprojekt, Länk , Har diskuterat lite med ägaren om pris som den står. Rimligtvis är den S14 maskinen att betrakta som skrot och en helt ny krävs. Att hitta en 2,0 i SE kan man nog glömma alltså krävs inköp av en 2,3 M3 snurra och matchande ECU. Jag menar att 20-25K är rimligt eftersom bilen tydligen är fin i övrigt samt bra utrustad, dogleg låda, AC, skinn, elrutor+tak, m paket et.c. Ägaren är av en annan åsikt (40-45K) och hävdar att bilen är unik. I mina ögon är det en välutrustad 12år gammal E30 med en ovanlig motor som dessvärre är rasad. Är jag helt fel på det? |
|
I mina ögon är det en unik bil och betingar ett rätt bra pris. Utan S14B20 maskinen tappar den lite av det. Alltså om du skulle använda en S14B23 även om de har lika många hk. Det är inte en vanlig E30 med påhäng. Jag tycker att den är värd de 40-45 han vill ha, den skulle vara för mig iaf. |
|
mackan325 |
Visst är en 320iS unik (4000 ex tillverkade) och den bör ha en S14B20, men 45K för en bil med kass motor??? Att renovera en S14 kostar en förmögenhet och en ny motor är inte billig heller förmodligen 25k. |
Aldric |
Jag får nog hålla med om att det är lite mer än en välutrustad E30, men sen om den är värd 45k mer är nog bara du som kan svara på. Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Hur är det med delar till dom där motorerna? Är det bara kolvar och block som är special? Är resten av motorn som en 2.3'a? Visst är bilen unik, ungefär som en 318 iS.. :-) Men den är ju inte värd lika mycket som en M3'a. Mr C |
|
|
Det är olika kammar iaf, mer vet jag inte... Men de ger ju 192hk lika som 2,3:an gör. Så något kompenserar ju för midre volym;) |
|
|
Ja man kan ju ta och börjar undra vad dom gör med bilarna i Italilen. Jag vet om två Cosworthar som är importerade från Italien som har skurit. Dom måste ju köra på super bra olja där ... __ bmw323.cbj.net |
|
|
va ja fått för mig så är det nog bara blocket o slaglängd som skiljer sig från en 2.3 liters + att det är ju bara 3 häst som diffar.. läs mer under länken.. Länk jag anser att det är en rätt unik bil med bra prestanda... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.