AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
642

E12 dubbelförgasre Automatchoke

Ly
17
Lyynar
BMW 525:a -77
Jag drog bort alla elektriska anslutningar till automatchoken, tidigare så har den bludrat och gått dåligt ett tag innan den blivit varm... nu startar den fint och bludrar inte alls, det är bara det att dfen inte håller tomgången när den är kall... vad är det för felll när den bludrar med auto. choken ikopplad???

LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Förmodligen behöver förgasarna och choken justeras in och synkas. Det är ganska omständigt och helst ska man ha en luftflödesmätare om jag minns rätt. Har bilen gått långt kan det vara så att förgasarna är slitna och kanske behöver renoveras. Tror det är samma förgasarelände som sitter på E3.. Fick bytt bort mina på min 3.0-77 mot insprutning, rekommenderar detta varmt!

mvh Johan.
Länk
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Jag förutsätter att alla anslutningar, vatten och el är inkopplade till automatchoken då varje del har betydelse.
ställ in choke spjället först sedan måste den inre delen(kamskivan) med sin skruv ställas in samt den yttre bimetalltrumman(med vattenanslutning).sist ställ snabbtomgångsvarvtalet in.
haynesmanualen bekriver detta bra.har du en?
Själv byggde jag senare bort automatchoken till en fjärrmanövrerad variant på min 3.0-72
FAF

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Sorry, Autobook manual ska det vara.
FAF
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Här har du två länkar som avhandlar förgasarna:
Länk
Länk

Per L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.