AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.659

skinnet blivit slapp ?

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Hej , märkte igår på förar stolen att skinnet har börjat släppa litte den va inte lika utsträckt som på andra stolen går det att åtgärda eller måste man leva med det ? kan tillägga att jag har aldrig rört stolen i övrigt ingen behandling eller nåt sånt ,

Keep Your distance this is a BMW ;)
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Har det hendt i e46an?

Tid for å behandle skinnet: Länk

I går tørket jeg bort alt støv innvendig i bilen, og i dag skal jeg smøre inn skinnet med noe *grejer* i en flaske som jeg kjøpte hos bmw forhandler (dyrt). Mitt skinn har ikke strekt seg, men jeg tror det trenger behandling nå før det blir tørt.

Husk at skinn er slitesterkt, men tåler mindre slitasje om man ikke behandler det jevnlig. Jeg vet ikke om du kan få tilbake "orginal-looket" igjen, men om du behandler setene så minsker du ihvertfall risken for at det blir ennda verre. Du får ihvertfall tilbake den freshe lukten av skinn, og det blir mjukere.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Morten , japp :(( det har hänt i E-46an , jag har funderat på att gå o köpa det där medlet så fort jag får tid . Har du nån bild på din kärra förresten så man kan kika på ?

Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
I dag har jeg smurt inn alle setene med Orginal BMW Lederlotion (tror jeg den het). Jeg var spent på hvordan resultatet ville bli. Naturligvis ble det ingen merkbar skillnad ettersom skinnet er fint allerede. Muligens ble det litt mer sort (har sort montana skinn sportstoler).

Skinnet i setene bak tycker jeg endret litt karakter på en måte. De er pene og lite brukt, men så litt "mattere" ut enn setene foran før behandling. Tror definitivt at skinnet ble mjukere bak, men ikke av betydning utseendemessig.

Har noen få riper i skinnet et par steder. Virket ikke som at denne flasken hadde noen spesiell påvirkning på dem. Har også litt slitasje på skinnet på høyre side på førerstolen (gnisser inntil ved ut/innstigning). Det hjalp ikke noe særlig med denne behandlingen her heller. Kanskje litt, men ikke spesielt merkbart. Skuffende.

Har en liiiten tendens til "strekk" i skinnet på førerstolen jeg også. Lurte på om den kom til å forsvinne etter behandling, men har sålangt ikke sett noen effekt. Heller tvert om (men er ikke sikker)..innbilder meg at skinnet blir litt mer "slapt" noen steder fordi det blir mjukere. Konturer i skinnet tycker jeg kom litt tydeligere fram.

Jeg tycker du likevel skal smøre inn setene dine, men jeg vet ikke om det hjelper. Tror at dette må gjøres fra bilen er ny for at skinnet ikke skal bli slik som du beskriver.

(Hvor langt har bilen din gått?)

Og sist: Fresh lukt? Nja, jeg vil ikke beskrive den nye lukten som fresh og god akkurat. Ble meget skuffet over lukten, personlig tycker jeg ikke det lukter spesielt godt. Fingrene luktet litt hest og piss etterpå (kødder ikke, og nei - har ikke fått piss på meg!). Heldigvis får lukten litt annen karakter når den kommer på skinnet, men tycker fortsatt ikke det ble den nybil-lukten som jeg hadde håpet på. Lukten er diskré..

Håper jeg får mer fresh lukt av noen andre produkter. Vet ikke hva jeg skal bruke på dørene etc. nemlig. Noen som vet? (Det er vel ikke det er ekte skinn?).

Hm..nå babler jeg i søvne. God natt.

Ps. Har ikke brydd meg om å ta bilder av bilen min ennå ettersom den er helt orginal. (Cosmossort met., sort skinn, el. sportsseter, aluminium-look int., klimaautomat, Krysseker 42 225/50/16, el. soltak, klimakomfort frontscheibe osv).
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej !
Jag har varit möbelhandlare och allt det som finns till skinn hos BMW finns på välsorterade möbelaffärer fast billigare och förmodligen mycke bättre utbud.

Jag änvände mycket av ett märke som heter Leathermaster dom hade rengöring smörjning och ett medel med färg i så det blir snyggt där skinn är missfärgat eller nött .

När skinnet hade blivit lite slappt så körde jag med vanligt vatten om inte det gick så använde jag en liten ångtvätt typ sån dom hade på TV-shop förut .

Har testat ångtvätten på bil och det funkade bra både på Mercedes och Audi .

M som i Motor
M3 CSL nice
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Är det nån som vet vad det är för medel som BMW använder på sina bilar som står i deras hall för försäljning både på interiören o skinnet ?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.