|
|
|
|---|---|
| när man sprayar över rost med hammarlack,kan man måla över de med vanlig lack sen? har nämligen hört att lack in fastnar så bra på hammarlack,stämmer detta? | |
|
Kommer få problem, hammarlacken bildar en siliconyta över färgen. Har du försökt att lacka på en yta med silicon?? Fastnar inte alls!! mvh Nicke my car Länk |
|
| va de ja också misstänkte,skippar nog den idén...:) | |
|
Har ett svagt minne att det ska torka x antal dagar o sen slipar/ruggar man upp ytan för att sedan lacka med vanlig färg. Står på burken hur lång tid den ska torka innan överlackering är möjlig. ___ ///Majk |
|
ant |
Det står på burken att extra lager målas inom tre timmmar. Efter tre timmar börjar hammarlacken härda och härdningprocessen pågår under sex veckor(!). Först efter det har härdat färdigt kan extra lager läggas. ======== Min bil: Länk |
|
Jag tänkte måla mina bromsok (svarta) med hammarlack, och sedan fylla i ///M-logot med silver (pensel). Någon som gjort detta? Skall enl ovan isf göras inom tre timmar eller?.. ___ BMW CS #5221 |
|
| Ja, om du även målar silverfärgen med hamarlack. | |
Paap Reeder |
Hej hubbe325! Varför skulle hammarlack fastna på hammarlack som inte härdat. Hammarlack nr 2 (silver) har väl samma "fästläge" som vilken färg som helst? Men Du kanske menar att man målar "vått i vått"? MVH /// Paap R |
|
Ja, jag tror han syftar på detta. Alternativt kom jag på att man kanske kunde måla oken svarta och slipa av logot (upphöjd/nersänkt?) för att på detta sätt få fäste. Men man får nog fortfarande, som sagt, använda silverfärgad hammarlack. Behövs det flera lager + klarlack, eller räcker det med ett lager, utan klarlack? (Finns det hammar-klarlack?) ___ BMW CS #5221 |
|
|
He he, hammarlack rocks! I ungdoms dagar lackade jag hela min Golf GTI i grön hammarlack. Ascoolt! Men det är ett h-e att bättra hammarlack.... Klarlack kan man väl lägga på inom tre timmar efter att man lagt på hammarlacken. Dock tror jag att det inte fungerar med vilken klarlack som helst. Zigge |
|
|
Glömde säga att min Golf fick tre lager hammarlack för att få bra täckning. Zigge |
|
| måste ha gått åt en hel del brukar hammarlack för att lägga 3 lager på en hel bil... | |
|
Sani: Gjorde detta på "wolvs" Z3:a i våras. Målade oken silver med Hammarlack utan att få färg på loggan. Han målade sedan den med svart Hammarlack med en trästicka eller liknande. Du kan ju maila honom eller nåt om du vill se bilder på det. Du hittar honom under frilans-galleriet. Stålborstade ytorna + tvättade med Lacknafta (eller liknande). Därefter är det bara att pensla på. Det finns med både slät yta och lite skrovlig. Slät är att föredra tycker jag. Jag målade "bara" en gång och jag tror att det har funkat bra. Ingen klarlack. /Kidde BMW - the ultimate drug... Länk |
|
|
Kidde (o andra); I och med att jag är både lat & inkompetent betalar jag gärna ngn att göra detta enl min spec? Säg - jag vet inte - 600:- ? (Inkl lack, jag kan bistå med att lossa däck...) Bor på Hisingen i Göteborg, om ngn är intresserad. Nu i helgen? ___ BMW CS #5221 |
|
|
Har inte varit inne på Power sen jag skrev förra inlägget *sorry* Jag bor i Blekinge så jag åker inte till Gbg för att fixa en sån sak dessvärre. Annars hjälper jag gärna till!! Blir ju en bit att åka för din del så jag antar att det inte är aktuellt, men MAILA i så fall så fixar vi det rätt kvickt!! /Kidde BMW - the ultimate drug... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.