|
|
|
|---|---|
|
Tjena, grymt forum det här... Testade min hastighetsmätare på min 325a Coupe e36 -93 igår mot gps testade var 10 km/h från 30km/h till 150 km/h stämde inom 1km/h när förutom vid 100km/h då diffade den 2km/h Bilen hade en tendens att gå fortare än vad hastighetsmätaren visade. Jag har original drivlina med original utväxlingar men bytt däck till 225/45-17 runt om. Tänkte bara dela med mig av mitt test./Nicke my car Länk | |
| Intressant. Det skulle vara kul att höra andras felvisning och kanske upp till 200km/h | |
changco |
Lowrider: Har du provat bmwpowers omräkningstabell? Annars tycker jag du ska göra det. så får du fram omkretsen på det aktuella hjulet samt den aktuella hastigheten. |
|
Nej, har inte testat. Teori och praktik brukar aldrig stämma hand i hand utan jag gjorde ett praktiskt test. Rullomkretsen ändras ju också beroende på hur slitna däcken är och då borde det bli "felräkning" |
|
changco |
DU har ju ändrat hjulets omkrets orginal 190.53 till 199.27 klart det visar lite annorlunda på hastighetsmätaren. |
|
Det är ju en 4.6procentig ändring av hjulen. Mätaren visar alltså 3-5km/h för mycket vid 100km/h med orginal hjuldimention. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.