|
|
|
|---|---|
| vibrerar när jag kör | |
ant |
Har det alltid vibrerat? Troligen har vibrationenra uppkommit efter att bilen var ny. Det kan ju ha lossnat en balanseringsvikt, men mer troligt är kanske att stödlagret till kardanaxeln är slut. Vad är det för modell av E46? Hur långt har den rullat? Vilken årsmodell är det? ======== Min bil: Länk |
| monterade ner bavagnen med kardanen på ,innan dess var allt perfekt.månterade på bakvagnen igen fick inte in den i lådan då.så jag hjälpte till med att lyfta med domkraft under mitten där knut korset sitter.e46.vikterna sitter på | |
ant |
Lyfte du paketet med kardanaxeln som lyftpunkt?? Ja då är det enda rätta att lämna in axeln för balansering. Hör med en verkstad i din närhet vem de skulle lämna det till. Eventuellt kan du leta reda på en firma som balanserar maskindelar och liknande och höra om dom klarar att balansera axeln åt dig. ======== Min bil: Länk |
| monterade först bakvagnen,men lossade inte ner lådan lite.så att jag lättare kunde få in kardanen.utan tvingade in den genom att lyfta under i frånmittenS(kardanen) så den trädes in i lådan | |
ant |
Jag undra om en kardan som blivit sned av ett sådant lyft går att balansera riktigt. Kanske kan vara så att den bör bytas ut. Jag ska inte säga säkert, någon med mer kunskap bör ge dig hjälp istället för mig. ======== Min bil: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.