|
|
|
|---|---|
|
har lyckats lägga vantarna på en uppsättning fina 17" fälgar. Länk men en är lite kantstött. har hört att det finns någon typ av alumassa man kan smeta på och sen slipa o lacka för å fixa det. är det skitsnack eller går det att laga kantstötningar? ____________________ Min bil: Länk | |
|
Kantstötningar är inga större problem att fixa. Till och med fälgar som ser ut som ett knippe okokt bandspaghetti går att räta ut, men då blir ju givetvis kostnaden högre. Jag kontaktade min lokala däckkrängare (som jag gör alla affärer med) Han hade i sin tur kontakt med en lokal lackare som fixade kantstötningen och lackade om alla fälgarna, billigare än vad Fälgfixarna ville ha för bara en fälg. Visserligen tog det lite tid, men jag passade på när ändå vinterdäcken satt på bilen. Så om du kan stå ut med det, vänta tills dess, så slipper du bekymmer. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
"ett knippe okokt bandspaghetti" haha ;) det låter alldeles utmärkt det där! fick fälgarna riktigt billigt så det vore ju verkligen ett kap om man fick det där fula märket fixat! så nu har min lilla 320 bytt upp sig från original fälg till Miglia 17" med good year eagle f1 :) tack för svaret! ____________________ Min bil: Länk |
|
|
Länk Mvh/ Daniel Länk |
|
|
I Åkers-Stycke bruk har jag för mig att det finns en firma som heter Skullman Enterprises som mekar fälgar. ___ ///Majk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.