|
|
|
|---|---|
|
Är det vanligt förekommande att den oranga kontrollampan "Motorstyrning - Defekt i motorstyrningen, kontakta din BMW-verkstad" tänder sig i tid och otid?? I juni hände det första gången, in till BMW-group med min 320-00. Man konstaterade att några luftslangar behövde bytas. Felsökningen kostade 1.800 kr, material och jobb 700 kr. För två veckor sedan tändes lampan igen, beställde tid, efter två dagar slocknade lampan avbeställde tiden i samråd med BMW. Igår tändes lampan igen, slocknade idag innan jag hann beställa ny tid. Frågan är alltså brukar den lampan lysa från och till? Har det drabbat någon mer än mig? Man vill ju helst slippa att pynta 1.800 för en felsökning i onödan. | |
|
De brukar bero på trasig lambda sond. Titta i Robgus dagbok tex. Felsökningen är dyr för att de kollar felminnet, vad sade loggen i felminnet? BMWCS Syd #05392 Länk Bruka sökfunktionen! |
|
|
Ingen aning om vad loggen sa, jag fick ett kvitto men där står inget så vitt jag kan se. Lamdasond, det låter dyrt....... |
|
| Förresten vad är Robgus dagbok för något? | |
| Sorry, sökte och hittade Robgus dagbok, kul läsning. Han fick sin lamda bytt på garantin. Förmodar att min är för gammal för det. | |
|
Fille: Nästa gång din bil kollas via DIS så be om loggen utskriven, den visar alla felmeddelanden sen den sist blev resetad. BMWCS Syd #05392 Länk Bruka sökfunktionen! |
|
| Tack för tipset Wendtan. Den ska in på tisdag, ska be dom skriva ut loggen då. | |
changco |
Fille Fabel: Min rekomendation är att du beställer tid på Bil&el service i örebro. Du får en bra mycket bättre priser och bemötandet från personalen är inte att klaga på:) Dom kör en DIS för 400:- istället för 1200:- som BMW tar. |
| Tack för tipset chango. Det är bara det att jag har ungefär 30 mil till Örebro, men det kanske finns andra alternativ till BMW här i GBG med. | |
| Wendtan, du hade rätt, det var lamdasonden. Dessutom var man på gott humör på BMW och tog det på avgasgarantin. Jag behövde bara betala felsökning på 280 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.