AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
815

Amazon körde ifrån M3a

BeeMWe playboy
Haha en polare till mig berättade om att han var med om när en Amazon drog en M3a 99a(340 h). M3an fick tydligen rejält med pisk! Det var tydligen dubbla turbos och lustgas i Amazonen, vet ej dock vad d gjort med motorn.

Usch så gement!

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Det mesta går att skrämma upp ordentligt vettu...
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
På vilket sätt är det genant att bli ifrånåkt av en trimmad bil?

Tycker man det skall man ställa sig frågan om man hellre åker en trimmad Amazon än en M3 så känns det nog bättre igen. :)
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Man måste ju ändå tycka att det är fräck med astrimmade bilar oavsett märke.
Bara för att det är en traktor där inte så mycket är original under huven som går som tåget så är det ju alltid så att det är den som har mest pengar som vinner.
Jag skulle inte ta det så hårt om jag var BMW ägaren.
Det finns alltid ngn som är snabbare.

Rydberg
KaLLeSpeCiaaL
lägg dubbla turbon o lust gas i en M-BIL=va kommer hända? JO MAN FLYGER SEN hahahahahahahaaaaaaaaaa
bigernie
I vilken stad var det M3:an blev ifrån körd av en Amason bara tänkte för det går en vråltrimmad Amason i Öebro

Daniel
BeeMWe playboy
nånstans uppe i norr tror jag det var

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Han som har Amazonen kommer från Alvik en liten by utanför Luleå.
Jag tror att det är han iallafall, den går som fan.
Men men det är ju trots allt en trimmad traktor.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kom just hem efter ha skjutsat sambon och hennes kompis till krogen de skulle ut och svänga sina rakade
Då dyker en väldigt fräsch OPEL manta upp av den lilla modellen trimmat stort 3 tums avgas. den drar iväg det går undan rätt duktigt må jag säga för jag nästan har plattan i botten men hänger i allafall med men sen kommer det en sväng, då var det kört ser hur däcken nästan går av fälgarna (duktigt breda, bilen släppte både på ettan och tvåan) då var det liksom kört för fick han släppa av.Sen tyckte väl opel föraren att det var nåt kul längre, Men en eloge ska han ha för en mycket snygg o välbyggd bil.

Hasso
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tja, vad ska man säga, åker nog hellre M3 än vråltrimmad amazon. Om det enda som betydde ngt var ren prestanda så skulle jag nog köpa mig en r-hoj med turbo, en sån drar det mesta. Men som sagt det var en del andra aspekter som vägde in annat än ren prestanda när jag bestämde mig för att köpa M3 istället för trimmad traktor!
Diesel_Power
bmw vs amazon = svårt val? spela roll hur jävligt den där gammal BM en går, åker då fan hellre en *25 tds för det ;)

Turbo Diesel är det enda rätta
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag skulle gärna vilja se hur det går för Amazonen om M3:an sätter på dubbla turbo och lustgas. Hejdå Amazon!!!!!!!!

//Schnitzer
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Finns som sagt Jockes M3 med turbo. Amazonen får gå bra fort om denna ska dra den.. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Orson
Aningen fel att jämföra två bilar av helt olika fabrikat och sådär 35 år emellan sig... Men visst tycker jag det är kul med riktiga sleepers. Typ som den vite 240:n som var med i bilsport nu senast.
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Måste bara säga att om det prompt ska vara volvo så ska det ju vara en fräsch amazon. Något mer osmidigt och "klossigt" än en 240 går ju inte att frambringa. "Med rosthammare och massor med bensin lever en 240 i evighet" men varför skulle man vilja tillbringa en evighet med en 240??
Ja det var inte dåligt det men skriv gärna hur mycket kostade det att trima traktorn ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.