|
|
|
|---|---|
|
Fast fläkten går för fullt så blåser det knappt något ur munstyckena.. Vid torkarmeken på förarsidan så sitter någon slags motor som verkar ha pajat (hittat lite plastdelar), kan detta ha något att göra med luften som släpps in i kupén? -nåt spjäll som borde öppna? Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. | |
|
Om du har microfilter till AC:n eller kliman är ett hett tips att byta det. När det blir igensatt får du dessa symptom. mvh MW-Guru |
|
Ras.mus |
Har petat lite vid fläkten själv. Det är en fläkt som suger in från båda sidor och sedan blåser ut vinkelrätt in i bilen. Där den suger inn sitter ett spjäll på varje sida som öppnas när fläkten startas. På t.ex. E28 sitter det en liknande fläkt fast då utan dessa spjäll. Jag kan tänka mig att de fastnat i så fall för spjällen styrs via en vajer bägge två. Men men, kolla gärna enklare saker först... iofs. så sitter väggen för ganska enkelt, tror det är 5-6 skruvar plus at man får ta bort expansionskärlet först (två plastmuttrar). Betydligt klurigare att få ut fläkten sedan men du kan ju slå en flukt in och se hur det ser ut... |
|
Bör kanske tillägga att min bil EJ är utrustad med AC. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.