|
|
|
|---|---|
|
Min gps har gått sönder, den matar ut cd-skivan hela tiden. Var hos bmw och de säger att de inte lagar, utan jag måste köpa ny för 14600kr (ca). Läste här på forumet att andra haft samma problem, och en har fixat det tom själv för 15 kr, (en resistor som bränts upp) | |
|
om du inte har nån garanti kvar hos bmw har dom ingen skyldighet att laga det. Men tycker de verkar märkligt att du måste köpa en ny... |
|
|
Jag har en bil av annat fabrikat och de kunde inte fixa ett magasin till min original CD-växlare utan hävdade att jag var tvungen att köpa en ny växlare á 8000:-. Kontaktade då en ickeauktoriserad verkstad som sysslar med bilmärket i fråga och de kunde fixa ett magasin för 800:-. Forskade därefter vidare i ämnet då jag ansåg 800 spänn vara hutlöst för ett magasin. Originalväxlaren visade sig vara av fabrikat Alpine och ett snabbt besök hos den lokale återförsäljaren av Alpine renderade i ett inköp av ett stycke passande magasin för 200:-. Slutsatsen av detta är att biltillverkarna är helt okunniga kring HiFi-produkterna i sina bilar och är inte beredda att åtaga sig reparationer av elektroniken utan byter endast hela enheten till hutlösa priser. |
|
| Det du berättar nu kan även förekomma allt för ofta på motor/chassi delar också,tyvärr! | |
|
LazerEye: Stämmer bra! De flesta märkesverkstäder pluggar in en dator i bilens OBDII och letar fel. Hittar de en felindikation bytes hela komponenten ut oavsett vad som har hänt med den. Hittas inget fel så får kunden svaret: "Det verkar inte vara något fel på din bil, kom tillbaka om du märker något igen". Och för denna "service" betalar vi konsumenter gladeligen en massa tusenlappar... Personligen har jag fått nog av märkesverkstäder och skall nu leta upp någon kunnig "frilansare" som skall få förtroendet att se över mina bilar. Den bästa mekanikern är den man kan bygga upp en relation med. På så sätt vet man vad som är gjort med bilen och mekanikern har lättare att förstå vad som önskas göras. Systemet på de stora verkstäderna med ordermottagare som skall förmedla budskap fungerar inte. Dessutom blir priserna ofta hutlösa då hyran för de flashiga lokalerna och den vackra ordermottagaren bakas in i fakturan. |
|
|
Håller med om de hutlösa priserna. Ett utbytessystem hade kunnat funka. Det finns dock flera anledningar till att bilverkstaden liksom många andra brancher väljer att byta ut. Tidsvinst, garanterad funktion, uppgraderad/förbättrad produkt t.ex. Den främsta anledningen är dock att verkstaden är skyldig att lämna garanti på arbetet/produkten. Säg att någon i stället öppnar och reparerar. Efter en vecka kommer problemet tillbaka, nu får de göra om jobbet gratis, kanske flera gånger innan problemet är löst. Kunden får köra till verkstaden flera gånger, ingen blir lycklig av detta. FP |
|
|
Det finns en urgammal enkel förklaring till detta! Bilhandlare = lurendrejare lurendrejaren lurendrejare lurendrejarna subst. bedragare, skojare Engelsk översättning cheat, swindler Sammansättningar/avledningar lurendrejeri---swindle Testa Elektronisk paintball Länk |
|
ormen |
ner i en stor brinnande vulkan med alla bilhandlare!!! man borde bygga stora varuhus för nya bilar istället, så slapp man de. Precis som när man skall köpa snus, eller stereo.... o begagnat skulle bara finnas privat! det är vad jag tycker.. |
|
Tjenare, Jag hade samma problem och fick samma svar av BMW. Jag tog min bil till Bilradiohörnan i Lund som klarade biffen för 250:-. Kalmar - Lund är väl en bit att åka, men kanske värt det ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.