AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
509

Olika personligheter i olika bilar?

changco
Jag och polaren var ute på en liten långresa så kom diskusionen upp. Hur kan det komma sig att alla som kör tex gammla slitna Nissan Micra osv. alldrig verkar underlätta i trafiken med omköriningar utan deras uppgift i trafiken verkar vara att göra allt som bara går för att få trafikstockningar. De kör alldrig ut i krypfilen fast dom ligger och kryper i 80khm fast det är 90väg. När man står och ska köra ut på stora vägen kan dom inte tänka på att man kan faktiskt lägga sig i vänsterfilen så att dom som vill komma ut slipper stå och vänta i timmar, tycker det ska vara en självklarhet att man underlättar i trafiken samt tackar om nån medtrafikant är bussig, och så självklart varnar man sina medtrafikanter om det finns en poliskontroll längre fram. Men det verkar bara vara vissa förare i några antal olika bilmärken som verkar förstå fördelarna med vänliga medtrafikanter.
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Jag skulle inte vilja köra en Nissan Micra annat än i 70 på vägrenen och helst inte på motorväg alls. Jag är säkrare i en pappkartong-.

Är du redan användare? Logga in i menyn.