|
|
|
|---|---|
|
Bilen småprotesterar vid körning med jämnt gaspådrag och speciellt i satn på de lägre växlarna? bilen har stått något år utan att i princip köras måste tilläggas. JAg har mätt avgasvärdena och Co-halten visar 1.35 vilket är lågt...då det maximala tillåts vara 3.5 för biltypen. Är 1.35 väldigt lågt och bilen går för magert och därför smårycker? skall även prova insprutningsrengöring. Bilen varvar inte ur heller och varvtalsregulatorn tog i vid redan 6000rpm när den skall ta i vid 6600rpm enligt instruktionsboken. JAg märkte även att efter en fullgasacceleration på 2ans växel så röck bilen kraftigt/hostade när jag sedan släppte av och låg i 100km/h??? Vad tror ni? och var sitter Co-halt skruven?? | |
| Vatten i tanken kan ge likartade symptom, häll lite k-sprit i tanken om du inte redan gjort det. | |
| Har inte gjort det sedan avställningen, men bensinen är fräsch och den har varit nästan fulltankad..men det kanske inte hjälper..jag skall prova så återkommer jag med info...jag testar insprutningsrengöring också..kan man blanda dessa två i samma tankningstillfälle???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.