|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta mer om E30 (320,323,325) . Från vilka årsmodeller finns följande: ABS Katalysator Skivbromsar runt om Tackar för svar | |
|
Testa sökfunktionen. Står precis hur mycket som helst om detta. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
ABS: Alltid på 325i. Skivor runt om: alltid på 323i och 325i. Finns också på 320i touring men inte annars på 320i. Katalysator från 9/87. Några 87 har det och alla 88 och senare. Finns alltså ingen 323i med kat. Skivor runt om finns också på de med M-chassi. |
|
|
Tackar för det svaret. Ser ut som man får leta efter en 323 eller 325 då.... Pain is temporary Glory is forever |
|
mr_olzon |
jag har en 320i -85 med skivor runt om! har jag m-chassit då?? skulle va roligt att veta. |
|
ABS: Standard på 325 i, åtminstone i Sverige. Skivbromsar: Skivor fram ventilerade på alla 320i, 323i och 325i. Skivor bak på 323i, 325i. Även på 320i med ABS. Katalysator: Katalysator kom som tillval på 320i under 87. Den fick då dubbelpipigt avgassystem hela vägen. Från 88 är katalysator standard i Sverige. 323i fanns i Sverige t.o.m. 1986 och aldrig med katalysator. 325i som började säljas i Sverige förts 1987 hade katalysator. I Tyskland kom 325i redan 1986, i Sverige fortsatte man sälja 323i under detta året. Anledningen var att man inte ville ta fram en 325i för svenska avgaskrav, när det 1987 blev tillåtet att använda katalysator i Sverige. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Farsan har en 325 touring 88 import från Danmark utan katalysator. Blev väldigt förvånad när jag fick reda på det! |
|
|
Ja, 325 i fanns att få utan katalysator utanför Sverige. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Min 320i cabbe tillverkad 09/87 har både kat o skivor runtom... Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Då har du en som är gjord efter brytpunkten. Och alla cabbar har skivor runt om, likaså touring. |
|
µ_bmw_µ |
Appropå 323i. Vad är det för omkrets på kolven original? Min har 79.98 vilket är samma mått som 320:n har. Tacksam för svar...Haynes hade inga iaf... Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
Enda skillnaden(mig veterligen)mellan en 2.0 o en 2.3 e vevaxeln..allt annat ska vara lika i själva motorn... |
|
Sir Bmw |
jag har M-chassi på min 320 88 men inga skivor bak |
|
Hur vet du då att du har m-chassi? Har du någon kränghämmare bak? Hur grova fjäderben? |
|
Sir Bmw |
jag har en utrustnigslista från fabrik ja 51mm [Länk |
µ_bmw_µ |
Okej! Tack för det. Beställde nämligen kolvringar till 323. Sämre var att de höll måttet 80.5 mm. Vilken motor skulle det då vara? 325 ligger väl på en närmre 83 mm eller? Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
Sir Bmw: Trevlig lista! Verkar vara en fin bil. Lite märkligt att du inte har skivor då. Jag kanske måste omvärdera det hela;) |
|
|
Hej! Vill bara rätta ett inlägg. Hoppas ingen tar illa vid sig. Jag har också m-chassi på min bil och inga skivor bak. De 320 som har skivor bak är dom som blev beställda med ABS. Mvh Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.