AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
904

Koll av luftmassemätare?

PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Hejsan,har problem med min 525 Touring att den ej"tål"gas,så fort man rör gasen börjar den gå mkt ojämnt.På tänstiften ser det ut som om den får för lite bensin.Jaha,tänkte jag och bytte bränlefilter utan att ngt förbättrades.
Har någon ett tipas hut man ska veta om luftmassemätaren fungerar?Om jag tar bort kontakten under tomgång så ökas varvet men går fortfarande rel.bra.
Ev.andra tips emottages.
Mvh/
Håkan
På min kollade jag via att montera isär kontakten och mäta volt (skall ändras med varvtal) in i boxen. Min var 1.06 vid 650 v/m och uppåt beroende på varvtal. pol 38 tror jag att det var... du får kolla själv.. (www.autodiadakt.ru) givetvis måste kontakt sitta på och bil vara igång så tat försiktigt..

Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Går motorn utan luftmassemätare?!
min stendör om jag drar ur kontakten.
Det är inte Lambdasonden eller syresensor eller va sjuttan man nu vill kalla det som du menar?
I sådant fall kan du prova koppla ur den och köra. Då kopplas ett "EVAP" program in som är ett fast förprogrammerat värde för luft/bränsle blandning. Går bilen bra med EVAP programmet inne så har du problem med syresensorn/lambda sonden.
Rätta mig om jag har fel någon.......

MVH: Johan
PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Tack för dessa råd,ska undersöka.
Mvh/
Håkan
PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Hej,får ej www.autodiadakt.ru att fungera,felstavning?Rysk sida,ru.
Mvh/
Håkan
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
ska nog vara "autodidakt.nu"...

Två bilar är fler än en..
PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Å det fungerar ej heller...inte med .nu,inte med .ru heller...
/Håkan
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Om det är elscheman ni är ute efter så finns dessa här Länk (www.autolib.diakom.ru)

Mvh
/Pewe
PM
87
PMDman
750 1992
330XI 2001
M5 1990
Tack för schematips,bytte idag tändspolar,stift,luftmätare,mätte gasspjällsgivare,ingen större skillnad,väldigt ovillig att gå bra men så tog jag loss kontakterna till styrboxarna(pass.sida vid torpedvägg)och tittade på dom,stoppade tillbaka och så gick den bra,ingen aning om varför men nu går den fint,jämnt.Tycker att den saknar lite"klipp"ändå män kanske lämnar in den o kollar mot dator.
Mvh/
Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.