AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.102

Montera larm! (kanske lite "off topic"?)

pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Hej!

Har just skaffat mig en 316g Compact -98. Nu är det så att den ej har något larm och jag har ett gammalt men väl fungerande DEFA Patriot 500X liggandes. Tänkte sätta in det larmet men undrar nu hur BMWs centrallås skall kopplas mot larmet. Det finns 6 olika alternativ till inkopplingsschema i larmdokumentationen.

Vet någon hur BMW centrallåset fungerar så jag kan lista ut vilket kopplingsschema jag skall använda?

Ännu bättre är ju om någon "råkat" använda samma typ av larm (eller Patriot 700X som har samma instruktioner) i en compact eller annan e36 och kan säga exakt vilket kopplingsschema jag skall använda.

Kan någon hjälpa?!

Jag kan maila kopplingsschema alternativen ur larmmanualen om det är någon som har lust att hjälpa till.
Tyvärr får du aldrig det larmet godkänt av ditt försäkringsbolag och därmed heller ingen självriskeliminering/reducering. Dock kanske det kan ha viss avskräckande effekt...
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Bstrom: Jag är inte så mycket intresserad av försäkringsfrågorna. Mer intresserad av som du säger avskräckande effekt. Plus att jag hör om larmet går igång när bilen står parkerad hemma framför garaget (finbilen (520in) får ju givetvis så i garaget så det är upptaget).
Okej, då förstår jag! :-) Då rekomenderar jag att Du tar en sväng förbi bageriet på orten, och sedan vidare till en auktoriserad larminstallatör med lämplig mängd bakverk i näven, för att göra honom välvilligt inställd till en icke handlande kund! Då det inte är ett alternativ att montera ett nytt och godkännt larm istället, dvs det finns ändå inga pengar att tjäna på dig, borde lite bullar kunna generera en hel del bra tips! :-) Lycka till!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
C-låskopplingarna bör vara samma på alla E36, kolla t ex här: Länk

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Bstrom: tack för det finurliga tipset! :-)

Erikw: Vilken kanonsida! Mycket användbart där! :-D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.