AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
610

import eller svenskt?

lundgren
planerar att köpa ny bil så småningom, förmodligen en 540 eller 530.
vad tycker ni verkar vettigast?
åka ner till tyskland å köpa en för runt 50 000 eller köpa en här för runt 60-70 000?
har räknat på själva importen å allt därtill å det hamnar på drygt 10 000:-.

erfarenheter? åsikter?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Chansen att du hittar en fin och ärlig bil är nog störst om du köper en väldokumenterad bil med få ägare från Aukt BMW-handlare i tyskland.

Det är skicket på det enskilda exemplaret som avgör, du kan ju för enkelhetens skull sondera marknaden på hemmaplan, hittar du inget som faller dig i smaken: sök dig söderut :)

Lycka till!

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
spelar ingen roll om du köper från Tyskland eller Sverige, det viktigaste är i vilket skick bilen är nu, välservad och stämplad service bok är ett måste.

########
# PAJALA #
########
Du kan leta i Sverige först om du inte hittar ngn som passar din smak så letar du vidare i Tyskland, det är inte så givet längre att det blir billigare i Tyskland.

Länk
-BeeMWe-
Så vitt jag vet har BMW aldrig tillverkats i SWE, kan bli svårt att få tag på en svensk :) Typisk bra replik att säga till försäkringsbolaget...
Precis det sade jag till en som klagade på importer.....så sant.
Alla är ju byggda i Tyskland och importerade någon gång så det är bara larvigt med Tysksåld eller Svensksåld...hittar man bara en fin och oskruvad så brukar man få med mer utrustning på en Tysksåld än en Svensksåld för samma pris eller lägre.

Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.