|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst många inlägg här på forumet ang. olja och stift. Dock så tycker jag att det knappast är glasklart vad man skall använda för prylar. Jag tänker byta olja, filter och stift till helgen och tänker köra med Mobil1 synt s 5w-40, Champion stift och bmw filter. Är detta en bra kombination?? | |
|
Stift: Champion RA 6HC, Bosch Y6DC eller Y6DCR. Olja: Ta en högklassig syntetolja 10/40, 10/60 |
|
|
Jag hade valt och kör med följande i min M3: Stift: Bosch = Samma modell som BMW sätter i. Olja: Castrol Tws.. BÄttre får man leta efter. Filter: BMW Original. Champion stiften är säkert lika bra dock, men det känns ganska bra att sätta i originalgrejer. Mobil1 är väl en bra olja men de flesta rekommenderar väl Castrol till BMW. Jag har iallafall kört med Castrol hela tiden och har varit mycket nöjd! Lycka till! --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" |
|
| Castrol är säkert bra men jag har haft bätter erfarenheter av mobil....iof har jag tidigare kört turbo bilar och det är ju lite andra olje krav då.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.