|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte att vi som har dessa underskattade fart monster =)skulle behöva en egen tråd där vi kan fråga och ge råd till varandra.. så behöver vi inte starta en ny tråd varje gång. Och nu en fråga =) Det läcker bensin från min tank (fick en 2:a) men tanken är bara 2 år gammal så den är inte rostig nån som har nått tips vart det kan komma i från? | |
ant |
Möjligen läcker tanken från en anslutning. Kolla under bilen om du kan se vart det läcker. Lyft även sittdynan i baksätet, där finns två lock. Skruva ur dem och inspektera. Kan vara avluftningen. Kan även vara påfyllningsröret som behöver dras åt lite. Luktar det bensin i bilen? Var tanken flong ny när den monterades? Är det skillnad på läckaget beroende på hur mycket tanken är fylld? ======== Min bil: Länk |
|
Har du möjligtvis nyss köpt bilen? Hej hopp! |
|
|
Trodde att du möjligtvis kunnde ha köpt min gammla bil då den såldes igen häromdagen. Den bytte jag tank på för två år sedan. Dock så är den besiktad i feb-mars, så det kan ju inte vara den... Hej hopp! |
|
|
tanken var spritt ny när den monterades.. det luktar bensin i bilen ibland jag har kollat lite under bilen och det ser ut som om det rinner från åvan sidan av tanken.. ska kolla under sittdynan i morgon.. jag har haft bilen i snart 2 år.. |
|
|
Någon som vet med säkerhet hur mycket spridarna på M40 flödar? Jag har läst någon stanns att det är 170 eller 175cc/min.. Monterade 185cc/min i bilen nu och den går super bra (förut att den är segstartad).. /Jimmy Länk |
|
|
RoGGaH: Min luktade bensin både inuti och utanför bilden, och det var den korta gummislangen som sitter med slangklämmor mellan påfyllningsröret och tanken som var taskig. Kolla om där är en liten bensinfläck framför höger bakhjul på morgonen. Det behöver inte läcka mycket för att det ska stinka bensin. |
|
| matspon:det är mer mitt under bilen det läker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.