|
|
|
|---|---|
|
Min 325tic går perfekt när den är kall, men så fort den blir varm så misständer den och tomgången försvinner. Någon som har något tips? | |
bmwsteffe |
jaa du d låter som den får för lite soppa....mer soppa är mitt tips! |
| Det verkar snarare som den får för mycket soppa, eftersom den svartryker och luktar soppa. Jag tror att det inte går att srypa soppatillförseln tillräckligt?. Ska nämna tt jag kör med SMT6 och större spridare | |
| Tjena! Vad kör du med för storlek på spridarna?? | |
|
För mig var det tvärt om. När jag körde med för mycket soppa så gick den som skit när den var kall, men efter några minuter (lite varmare) så gick den fint. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Min går fett som fan då den är kall för att sedan då den är varm gå "bra". Kan nämna att jag kör SMT6 med mapsensor. Har ingen temgivare monterad tyvärr. Kör du med lmm eller? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Jag kör med lmm:en inkopplad och spridare från en m5:a. Vet inte vad jag ska göra snart? har hållt på och felsökt hur länge som helst... |
|
|
prova att ladda mer då, se om den går bättre då.. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Antagligen har jag för stora spridare=( Måste prova med lite mindre spridare. |
|
|
Om du tror att den får för mycket kan du ju köpa en ställbar bränsletrycks regulator. På så sätt påverka att du får mindre soppa istället för att byta spridare.....billigare och lättare. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Nu funkar det igen, jag tor det är lambdasonden som går in och stör ibland. Någon som vet vilken kabel det är i bilens ECU?, alltså lambdasomdens signal kabel. |
|
| .. | |
bmwsteffe |
kolla reläna i sockeln framför säkringsboxen ett av dom styr lambdan..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.