|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en fråga om min gamla trotjänare: Upptäckte idag att det rasslar när man stänger av bilen med friläge i (och inte kopplingen nertryck). Trycker man däremot ned kopplingen innan hörs inget rassel. Vad kan detta bero på? Om det behöver åtgärdas, vad kostar det då? Hälsningar Fredrik. | |
|
det verkar vara urtrampnings lagret som låter, byt ut ... inte dyrt alls men du måste riva ned lådan, kolla kopplingen samtidigt. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Hej! Om det är urtrampningslagret, borde det då inte rassla när man har kopplingen nedtryckt? Nu låter det när man inte rör kopplingen, men inte när den är nedtryckt... F. |
|
|
Troligen ingående lager/bottenstocken i växellådan! Ganska vanligt fel på äldre BMW. Oftast går det att köra långt med missljudet, dvs. främst kosmetiskt fel. Troligen billigare att köpa en utbyteslåda från en skrot. Mvh |
|
|
det verkar som att folk har upplevt det tvärtom ibland, själv hade jag rassel när jag tryckte IN kopplingen på en 323 E30, använd sök funktionen så hittar du många svar. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Korrekt FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.