|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det inte så att ju större total area man har på kolvarna desto bättre bromskraft...eller har jag fått det hela om bakfoten? Vart kan man få tag på info om arean på olika bromsok och huvudcylindrar? ...finns det nån sida på internet? Jag är ute efter arean på de olika bromsoken och huvudcylindrarna på E24, E32, E34. Finns det nån som har info om detta eller vet vart man kan få tag på det? Mvh Daniel | |
|
Jag kan hjälpa dig med dom oken jag har annvänt mig av. e24/28 fram kolvdiameter 56mm singelkolv, Area 24,63kcm. e32 4kolvsok fram kolvdiameter 2x40mm 2x44mm, Area 55,55kcm. e24/28 bak kolvdiameter 32mm singelkolv, Area 8,03kcm. e34 540i, M5 bak kolvdiameter 39mm singelkolv, Area 11,94kcm e24/28 huvudcylinder kolvdiameter 23,81mm, Area 4,46kcm e32 750i huvudcylinder kolvdiameter 25mm, Area 4,90kcm |
|
|
observera att e32:ans fyrkolvsok nyper inte mer än dubbelt så mycket bara för att arean är mer än dubbel jämfört med e24/e28. Detta eftersom kolvarna trycker mot varandra. Får ju alltså dela arean på 2 så får man ju rätta jämförelsen... 55.55/2=27.775kcm... Diesel-räsern |
|
|
Nån som vet kolvarean på M5 och M5-95/nürnburgring fram? Men det är väll bara 750 av E32:orna som har 4-kolvsok eller? vilka årsmodeller isåfall? Mvh Daniel |
|
| Det är inte alla e32 750 som har 4kolvs ok, utan bara dom som har autobhann paketet...oftast tysksålda vagnar. Dock har även e38an 4kolvs ok. Jag kan även tänka mig att vissa mercedes ok skulle kunna passa, men åk ut på någon skrot och fråga om du inte kan gå runt ok kolla bland oken och se om du hittar några bamse ok som passar ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.