|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 325 Coupé - 92, och en kompis säger att det är M-chassie på den. Finns det 325:er som har chassiet (skulle enligt han va 30 mm. sänkt orginal) men man har inte M-front och grejer??? Om det är M-optik på en bil, vad menas med det??? | |
| Med M-optik menas att man har delar/styling från en m3. Full M3 optik är alltså fram-, bak- och sidospoiler + backspeglar | |
|
Ok. Men det där med chassiet då, stämmer det?? |
|
|
Du kan ha ett M-chassi utan att ha M-optik. ___ |
|
|
Ok. Tack för det. Men alltså, hur kollar man det då? Det måste väl stå nånstans va? /J |
|
|
Det brukar stå i pappren om bilen... ___ |
|
|
Kolla om du har ett papper fastnitat under baksätet alt under ena framstolen, koden som ska finnas med där är 0704 eller 0705 för m sportchassie. Du får jämför att dom andra koderna stämmer med din bil för dom kan ju bytt säten och inte bytt utrustningspappret. Tänk på att även bilar med m-optik inte behöver ha m-chassie pga av att dom stylats efteråt. mvh Nicke my car Länk |
|
|
Tack för det Nicke!! Ska kolla bara jag får hem bilen från verksta´n. Snygg bil föresten!!! Det där stuket vill jag ha när jag är färdig med min, men plånboken stämmer för tillfället inte överens med planerna.............. /J |
|
| Ska det stå i den där certificate of conformity ifall man har M chassie? | |
|
Man kna också lämna chassinumret till närmaste BMWhandlare så får man (ev mot liten betalning) en lsita med bilens utrustning vid nyköpet. Då ser man ju om Mchassiet finns på listan eller inte. M-Chassie är ju knapapst något man eftermonterar. Däremot kan man ju eftermontera spoilers och speglar. /Patrik, med M sportchassie och glad för det ;-) |
|
|
Tjena. Det var jag som startade den här topicen med frågan om jag har M-chassie. Jag har M-ratt och M-växel.knopp. Det kan ju visserligen va ditsatt i efterhand men, sitter ratt och knopp där orginal om man har M-chassie? //J |
|
|
Jag har eftermonterat knoppen och har fortfarande orginalratt trots Mchassie från fabrik. De hänger inte ihopa alls utan köps var för sig. Om man inte köper en M3direkt förståss då man får allt på en gång, inkl en trevlig motor. ;-) /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.