AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
959

Hur slöldskyddar ni era bilar?

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej.

Jag har precis haft inbrott i min BMW (E34) för andra gången på ca 2 -3 månader. Första gången så hade jag inte larm, då slog dom sönder två rutor, kröp in och tog stereon som var köpt ca 5 månader innan. Plus att det blev en massa små välldigt irriterande skador. Men då köpte jag larm "Cargard 850S", tyckte jag då att det var väll bra 5500:- kosta de så måste det väll vara bra tänker jag.

Nu andra gången (idag onsdag 10 september) har dom gått in på exakt samma sätt genom höger bakruta men, larmet har inte gått??? hur och varför frågar man sig.
Och såklart, den helt nya stereon blev ju stulen. Plus tanklocket och två plastskivor till frontspoilern?...

Så man frågar sig ju "hur" ska man skydda det man håller kärt?

Vad och hur gör ni alla andra???

MVH
Richard.L

Garage baby, garage:) Då kan man sova någorlunda lugnt på nätterna. Annars har jag allt, dvs larm, startspärr, märkta rutor, rattkrycka.

/D
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Jag brukar försöka att komma ihåg att ta ur nycklarna och låsa den :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hvis man har egen bakgård kan man kanskje sette opp en sensor slik at flomljuset går på, og skremmer bort tyvene? (Håper det ikke er til hjelp for dem slik at de ser bedre i mørket da)..

Kanskje man kan koble en slik sensor til en "varsellampe" inne også?
Det säkraste är nog att ha den i garage, larmad med startspärr,
Det är ju inte säkert att det hjälper heller, vissa tjuvar kan sina saker tyvärr.
Blev bestulen på min stereo förra året, den stod i garage och larmet var på, Tyvärr så hjälpte inte ens det.

Den bästa sättet är nog att åka buss, så slipper man oroa sig.

Jeppe.

kn
310
knudi
535i -92
tjuvar ska skjutas skulle man få fatt på ett sådant kräk är jag rädd att man själv skulle hamna i fängelse för något dumt man gjort... har aldrig blivit bestulen än det e ja glad för men man blir förb bara man tänker på såna som blitt utsatta det e fördjävligt

200km/h-50km/h på 1s
Länk
eget garage ä ju bäst helt klart.. Fast kräver ju att man bor i villa el liknande

HP
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag har rattkrycka som förhoppningsvis ökar chanserna att bilen står kvar där jag lämnade den.
Funderar även på att montera larm så att jag vågar stoppa in slutsteg och basrör men det är så #¤!&% tråkigt att koppla in (har gjort det på 2 bilar tidigare). Jag är lite för snål för att köpa nytt monterat och klart.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har larm + eget garage..larmar alltid bilen då jag lämnar den.

Har hört att vissa biltjuvar tejpar tvärs över rutan med bred tejp innan dom krossar rutan,för att inte glaskross-sensorn ska utlösa..så det kan ju vara bra att ha rörelsesensor i kupen också.

Har än så länge klarat mig från ibrott..ta i trä! =)

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Garage, BMW orginallarm (extrautrustningen), spline hjulbultar (många), märkta rutor, inga prylar liggande framme i bilen.

... men vad hjälper det då man änå kan bända bort spoilers från bakluckan t.ex.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
inlåst i garaget och där vaktar katten :))

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hallå..

Jo jag ska skaffa batteribackup till mitt larm + flera olika signalhorn. Och en ny stereo med stöldfront (som jag ska ta med in i huset i fortsättningen). Vad mer kan man göra?

Båda gångerna som mina stereos har blivit stulna så har jag sett dom tillsalu på blocket.se ca 3-4 dagar senare... gaaanska irriterande.

/Richard
Jag har sagt det förut och säger det igen:
Vanligt larm med lutningssensor+larm till mobilen+spårsändare visst det kostar en del men det är välinvesterade pengar.
Om ngn rör min bil så går larmet+larm till min mobil om den då är borta när jag kommer ångade med bollträn o sigsauer så ringer jag spårlarmet så aktiveras en massa radistationer hos polisen som pejlar in fordonet.
90% återfinns...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.