AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
514

Airbaglampan lyser, garantier på import bilar (E39)??

Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej
Är det någon som har erfarit detta problemet? dvs att airbaglampan börjat lysa. Vad blir det för åtgärd? kostnad? Har ni lagat det eller har det gått på nån garanti? gäller detta isf på import BMW??
Är tacksam för svar innan jag lämnar in den.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Det gick på garantin för mej i alla fall, på min -98. Men då var den fullservad av BMW i Tyskland med korrekt mätarställning.
Det är tydligen kablarna till avkänningen i framstolarna som strular.

Mvh Johan
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej Johan, det låter bra! Du vill möjligtvis inte berätta var du fick jobbet gjort!? Så jag kan referar till dom om BMW börjar "skruva" på sig....som dom lätt gör när det gäller import! Vore jätte tacksam!

KANSKE FÖR LITE SENT NU, MEN DET ÄR 5 ÅRS FABRIKS GARANTI PÅ DET FELET FRÅN DEN DAGEN BILEN GÅT UT I TRAFIK GÄLLER SAMMA FÖR IMP.BILAR.
JAG FICK NÄSTAN TJÖTA HJÄL MIG INNAN BMW ERKÄNDE DET FÖRLÄNGDA GARANTIN.
LYCKA TILL.
Co
128
CoolWool
523iA Touring -05
325i Cab -86
325ia sedan -01
Jag fick betala men verkmästaren var snäll på timdebeteringen sa han....800 kronor.

Mvh

Janne 523 -97
BMWcs:4534
Froz-523
Ett tips till BmwPower och som skulle stärka denna site ytterligare är att lägga upp en lista på kända garantireparationer som gäller för olika modeller (för E39 ex. baklucka, gummilist, ABS-sensor, Airbag-kabel)

Som det är nu verkar det vara upp till den lokala verkmästarens goda vilja ifall denne ska tala om att reparationen görs kostnadsfritt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.