AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
482

518iS-88, E28, med irriterande vattenläckage in i skuffen

Någon som vet vad detta kan bero på?
Vattnet lägger sig längst in samt främst till höger i skuffen.
Listerna runt bagageluckan är fina, kan det vara listerna runt baklyktorna som strular månne?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Bakrutelisten?

Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Listen runt bakljusen är ett vanligt problem på E28'an... Köp nya lister eller försök att täta med något....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
rsarits
Har du taklucka?
Jag har för mig att det går ngn form av slang för dränering från takluckshålet ner genom bagaget

Micke
Jag har samma jävla problem... det är t.o.m. dropppar hela luckan då jag öppnar.

Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Kolla dreneringen i framkant på taket.. rensa med tryckluft eller en grov kabel....

David, dräneringen i framkant på taket??? Var?

Stalle, precis samma med min! Kanske är skuffen för tät så att kondens bildas? Ska prova med att ta bort plaspluttarna i skuffgolvet och se om det blir bättre.
Är någon dränering tät kanske det ger samma effekt...
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Det går 2 dräneringskanaler ner i tröskel/framskärm, en på var sida.. Om du vevar bak takluckan och tittar i framkant på taket så ser du dem...

OK, då vet jag vilka du menar!

Men om dom nu är igensatta skulle dom verkligen kunna påverka fukten/vattnet i skuffen?
Finns det förgreningar ända dit?
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Nej.. detta var mer ett svar till Stalle.. I ditt fall skulle jag tippa på listen runt ljusen eller bakluckan..

Jag hade samma problem. Jag tog bort en plastplugg i golvet och sen dess är skuffen torr!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.