|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad detta kan bero på? Vattnet lägger sig längst in samt främst till höger i skuffen. Listerna runt bagageluckan är fina, kan det vara listerna runt baklyktorna som strular månne? | |
|
Bakrutelisten? |
|
|
Listen runt bakljusen är ett vanligt problem på E28'an... Köp nya lister eller försök att täta med något.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
rsarits |
Har du taklucka? Jag har för mig att det går ngn form av slang för dränering från takluckshålet ner genom bagaget Micke |
|
Jag har samma jävla problem... det är t.o.m. dropppar hela luckan då jag öppnar. |
|
|
Kolla dreneringen i framkant på taket.. rensa med tryckluft eller en grov kabel.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
David, dräneringen i framkant på taket??? Var? Stalle, precis samma med min! Kanske är skuffen för tät så att kondens bildas? Ska prova med att ta bort plaspluttarna i skuffgolvet och se om det blir bättre. Är någon dränering tät kanske det ger samma effekt... |
|
|
Det går 2 dräneringskanaler ner i tröskel/framskärm, en på var sida.. Om du vevar bak takluckan och tittar i framkant på taket så ser du dem... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
OK, då vet jag vilka du menar! Men om dom nu är igensatta skulle dom verkligen kunna påverka fukten/vattnet i skuffen? Finns det förgreningar ända dit? |
|
|
Nej.. detta var mer ett svar till Stalle.. I ditt fall skulle jag tippa på listen runt ljusen eller bakluckan.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| Jag hade samma problem. Jag tog bort en plastplugg i golvet och sen dess är skuffen torr! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.