|
|
|
|---|---|
|
suck, i natt stals min främre stötfångare. Den var prydligt bortskruvad när jag kom ut imorse. Stölden skedde i Birkastan i Stockholm. Om ni vet om någon som helt plötsligt får en snygg arctic silver M-front på sin bil så skulle jag uppskatta om ni svararde på detta inlägg! Nu är man utan bil i 3-4 veckor så jag skulle gärna vilja ta ett "snack" med dom skyldiga.... Registreringsskylten rök ju också, beställer jag en ny själv direkt eller hur gör man? Tack på förhand! | |
| BB: Tror du bør melde skiltet stjålet! | |
|
Det var tråkigt att höra... Som de flesta andra här, så hör jag av mig om jag hör något... mvh Robban |
|
D-diddy |
skylt får du beställa av vv. du har en beställningssedel på ägarbeviset. fast kostnaden ska ju försäkringsbolaget givetvis stå för. vore jag du, så skulle jag (vara arg) och göra en tillf. skylt och hänga på tills bilen blir reparerad. bilverkstan beställer en ny åt dig. David |
|
Jaha, nu har det klientelet av kriminellt slödder som kört E36 lyckats stjäla ihop tillräckligt med pengar för att köpa E46. Problemen med stulna exteriöra detaljer på E36 är stora. Antagligen kommer E46 gå exakt samma öde till mötes nu. Trist. Försök skydda er egendom genom att försvåra stöld. Använd skruvar med invändig insex/torx till stötfångarna. Lägg sedan igen mönstret med lödtenn. Enkelt och hyffsat effektivt. |
|
|
nu har jag beställt en ny skylt hos vv. Tack för inlägg och tips, är det nån som vet om man kan koppla larmet (original) till stötfångaren? Enl. besiktningsmannen är det ganska vanligt att dom stjäls och han tyckte man skulle kolla detta (även till sidobackspeglarna). Helst av allt skulle jag vilja göra hela bilen strömförande så att packet dör när dom petar på bilen, men det kanske inte är lagligt ;-) |
|
|
BB: du kan ju låssas att de måste ha blivit nått elfel ;) .. xenon lampor använder väl rätt hög spänning?? .. /NiFE - Nice life |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Andra M.fronten som plockas bort på 1,5 månad i 08 här på forumet. Dags att parkerar fronten mot en husväg i fortsättningen. Bara att beklaga, har just varit och kikat på den förra jag känner till, totalkostnad för en e39 M.pkt front varenda pryl ca 13.000 spänn.+lackering och montering ///MVH Hasso Länk |
| det värsta är ju att det är så lång leveranstid på delarna/lack, och har man inte hyrbil på försäkringen så är det j-vligt surt... Jag har ställt mig i kö för inhägnad parkering men det lär dröja. Man får väl sälja bilen och skaffa en rishög istället, trist! | |
|
BB, tråkigt att höra. Du Glöm ej att anmäla händelsen, polisen för ju statistik över brott som senare används vid nästa års budget(hoppas jag). Instämmer också med Bjoerck, trodde att sådant var förbi när man bytte upp sig till E46, nu är det alltså samma skit igen. Man får väl ta en extra titt på nya 6-serien i Frankfurt i helgen ;) |
|
| man undrar var vårt samhälle är på väg, Anna Lindh nerhuggen på NK!? Dags att ta itu med packet. | |
| Hva er det i veien med Stockholm? Verdens sentrum for kriminelle jævler og alt annet fandenskap.. | |
|
Jag har en M-3 front på min bil. Sommaren 2000 fick jag den stulen 2 ggr!! Efter jag hämtade bilen från verkstaden efter första stölden hade jag bilen i 6 dagar innan dom snodde den igen. När de hittat en bil att plocka från kommer de gärna tillbaks..... suck vad less man blir..... Een lösning att göra det svårare för dem att sno fronten igen är skruva den med skruvar/muttar där man vrider av skallen när man monterat färdigt. Tror det används på säkerhetsdetaljer som rattstång o dylikt på vissa bilar. Man bör väl även håolla lite koll på vad som säljs här under Delar säljes..... |
|
| AOs: Smart. Vil dem ha seg en helt ny fanger, så er det bare å rive av hvilken som helst fanger på en bil, så kan de bare komme tilbake en uke etterpå og hente en splitter ny. ;( | |
|
bjoerk: Håller med dig. E46 börjar komma ned i pris så skaffar paket sådana. Sen blir det samma epdemi på att själva delar från snygga bilar. Jag glömde oxå skriva att sommaren efteråt fick jag mina vita blinker fram stulna. Kostande nog försäkringsbolaget en del.... de bröt sönder en huvudstrålkastaren samt lackskada på skärmen:( Allt det för blinker för 425 kr/st. Jepp de kostar inte mera för BMW orginal!! |
|
| färgen är Titansilver och inte Arctic, men det vet ni nog redan! | |
|
Tack för tipsen på hur man kan försvåra stöld i fortsättningen! Vad jag inte fattar är att man kan i mörker, under tidspress kan få loss fronten utan skador? Det måste vara jäkligt bökigt att genomföra detta?? |
|
| Vaddå birkastan är mitt inne i stan hur lyckas man? | |
|
Fan så surt Tycker att det är dags att rensa upp i slödder och patrask kretsar . Dels genom att märka delar på ungefär samma sätt som rutorna fixa in reg nr eller Chassie nr på delarna och sen kan man ju titta lite mer noggrant på bilar som är ute på träffar och dyl . Annars tycker jag att det är dags för Medborgargarden runt om i Sverige Polisen har inga resurser alls verkar det som . Nu är det dags att ta tag i detta på egen hand eller ?? Fanimej KATASTROF TRAGEDI FRUKTANSVÄRT att man kan mörda en Minister i en affär i centrala sthlm under rusningstid och komma undan. Undrar om man skulle ta och flytta till nått annat land här verkar det ju helt livsfarligt att bo . + att man inte kan få ha nåntign ifred för tjuvar knarkare och annat löst pattrask M som i Motor M3 CSL nice |
|
|
BB: om dom gjort de förut så vet dom ju exakt hur sakerna sitter fast, å då går de fort.. 4 - 8 min kanske /NiFE - Nice life |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.