AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
703

Öppen eller sluten dump?

Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Nu vill jag veta om jag ska ha en sluten eller öppen dump på min 535:a (745 motorn)
jag vet att den kommer att gå lite fetare när man släpper gasen med öppen, men gör det något?? vad är det för fördelar/nackdelar med öppen/sluten?
Det har diskuterats förut, läs: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Jag tycker att jag inte blev något klokare av det där!;) är det någon som har erfarenhet av det! någon med 745 motorn som har provat!!?
stog ju att de inte va nån större skilland förutom att du slipper samma pys ljud me sk sluten dump...men de ljudet vill man väl inte slippa!?
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Det är väl ljudet man vill slippa! Kanske lite häftigt första gången man är ute och provar bilen sen är det bara jobbigt. Sluten dump med öppet filter låter passligt. (min åsikt)

mvh Kristian
Si
765
Simon01
120dM -08
sen får du lägre bränsleförbrukning med sluten(återcirkulerande) dump, men de tänker man kanske inte så mycket på när man har så mycket motor : )
De här om man vill slippa ljudet lr ej är de nog rätt kraftiga delade meningar om,så de behöver man ju inte diskutera om va som är rätt lr inte...
En del tycker de är coolt när de låter mkt från dumpen å andra inte...
Ve
114
Veloce
320i -89 2,5
323i -82
Om man har lmm ska man nog använda sig av en återcirkulerande, med map sensor så spelar det nog kvittar.

Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Ingen hjälp men jag tycker det börjar drälla med dumpventiler i var och varannan bil nu. Börjar bli lite tråkigt. Lite tuffare om det går som attan men inte gör mycket väsen av sig...
Håller med Tipsaren.
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
ja det får bli sluten då!! håller med Tipsaren och Caston! tror det blir jobbigt i längden med allt pysande!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.