AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
511

Vad göra när fästet till bakaxeln håller på att rosta sönder?

To
47
TommyBoy
325i M coupé - 92
Har länge haft ett knakande ljud från bakpartiet på bilen, var helt säker på att det var någon av bussningarna i bakvagnen som höll på att ge upp. Jag har bytt övre stötdämparfäste då någon sa till mig att det till 100% var de som lät. Igår fick jag dock nog o kröp under bilen medans farsgubben stod o gungade bilen fram o tebax. Det lät mest när växeln låg i.

Efter ett tag kom jag fram till att det ena fästet till backaxelklumpen var helt sönderrostat, asså inte på själva klumpen utan i karrossen. Vad f-n ska man ta sig till?? i övrigt är bilen inte rostig.

//Tompa
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Svetsa själv eller åka till en verkstad och få det svetsat. Brukar inte va så vansinigt dyrt.

///Jesper
Exakt samma fel som jag hade. Två fästen var sönder för mig. Men det var inte rosten som gjorde det för mig, det var för tunn plåt helt enkelt (i kombination med för tunga skor).

Jag lyfte ner klumpen och svetsade dit förstärkningsplattor. Det jobbigaste är nästan att man måste svetsa så nära tanken. Men det vixade vi genom att täcka in allt med våta handdukar och att alltid ha en brandvakt med tryckluft redo när man svetsade. Inne i balkarna började rosskyddet brinna hela tiden, men det blåste man lätt ut med tryckluften.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.