|
|
|
|---|---|
|
Köpt o byt förpump,hade problem med att den dog om det var mindre än 25liter. Bytte i förrgår.o allt funkade som vanligt,tills idag när jag skulle ut med bilen,,,icke! startmotorn drar,,men den vägrar starta o ändå så har jag nära 40liter kvar,,, Kan jag ha klantat mig vid insättning av den nya förpumpen?? ngr tips? | |
| Du har mail !!!! | |
|
,,, Tack för ditt mail "gto80",, skall testa det oxå,,imorron!! Fick ju i gång bilen i morse,,allt som behövdes va att fylla på reservdunken på 5 liter o sen startade den!! Körde med den till en mek-kille som hjälpte mig o montera loss pumpen igen o kolla allt va rätt som jag hade gjort!! Den går igång när man startar motorn,,så det e nog inge fel på det elektriska,,DET enda,,jag kan ha gjort fel sa han,det e om jag vridit pumpen 180grader o klämt fast den!!!Om detta nu går o göra?? Vi får se nu om den stannar igen när jag kört upp dessa 5 liter!! |
|
|
Detta e SKIT!! dET enda jag gjort e o bytt pump,,slängde den gamla,,o in med ny(1800kr på Bmw),,,,all insättnig av pumpen e korrekt gjort....... Nu startar inte bilf-n alls efter att den har stått typ 1 timme eller så,utan man får vrida runt startmotorn en jäkla massa gånger innan den går igång,,sen e det inga problem!! Men hur fasiken kan detta uppstå??? Ny pump o allting!!! O inte pillat på ngt annat alls!! Ngn som varit med o liknande? Den gamla pumpen funkade ju åtminstone,,ner till 25liter,,,,nu har jag 50liter,o annat krångel!!! |
|
|
Ett litet tips till er alla som bor i Jkpg o har krångel med era Dieselbilar!! Åk till Brantzells i Jkpg(gamla Toyotahallen) innan ni börjar meka själva... om ni har som jag.tummen mitt i....=). Hade ju krångel med förpumpen,köpte ny på Bmw,, det visade sig nu inte vara det felet, så bortkastade 1800kr,,,åkte en förmiddag ner till Göran På Brantzells(efter tips här på forumet av "Gto80") ..beskrev felet,,o han rekommenderade att sätta på en "backventil" istället för att kanske byta hela pumparmaturen där bak!. Fick köra in med bilen med en gång,o allt gjordes på 30min o till en billig summa. Verkar funka hur bra som helst nu!! Tack till er alla för div. tips!! |
|
|
Kul att det funkade!! Tack för jobbet/ Göran MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.