|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har just skaffat mig en 316g Compact -98. Nu är det så att den ej har något larm och jag har ett gammalt men väl fungerande DEFA Patriot 500X liggandes. Tänkte sätta in det larmet men undrar nu hur BMWs centrallås skall kopplas mot larmet. Det finns 6 olika alternativ till inkopplings schema i larmdokumentationen. Vet någon hur BMW centrallåset fungerar så kan jag nog lista ut vilken koppling jag skall använda. Ännu bättre är ju om någon "råkat" använda samma typ av larm (eller Patriot 700X som har samma instruktioner) i en compact eller annan e36 och kan säga exakt vilket kopplingsschema jag skall använda. Kan någon hjälpa?! | |
| Är det INGEN som monterat något slags larm i en E36 som kan bidra med lite info om hur centrallåset funkar?! | |
|
Kolla med Bilradiolagret, de kan hjälpa dig. Jag har DEFA i min E36, funkar suveränt. Däremot har jag ingen aning om hur det är kopplat på låset. If you are under control, you´re going too slow. Länk |
|
| Kanon! Tack Alfons! Kollar med dem. | |
|
patand: Hur gick det för dig med larmet... jag har just köpt en 316i compact med Defa patriot larm, säljaren hade noll koll på hur det fungerar =(. //Stenback |
|
|
Lustigt att dra igång en tråd som är 2 år gammal... :) Har inte ens provat att montera... bilen står ju bara på jobbet och hemma i princip så risken är ju rätt minimal att någon bryter sig in... |
|
|
patand: Jag brukade sökfunktionen! Har lyckats hitta bruksanvisningen på nätet så imorrn får jag nog fart på larmet. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.