|
|
|
|---|---|
|
Morgon! har ett litet dilemma. skulle ta av bakhjulslagret för det låter lite konstigt, men är inte 110 på hur det ska av. tagit av allt så att jag har nav och lager kvar i spindeln på bilen. ska jag då banka/trycka ut navet ur lagret från insidan och sedan ta bort spårringen (?) som sitter bakom navet? eller är jag ute på en lång cykeltur? Bilen är en 318is -90 gärna om det finns några tips på monteringen som jag inte vet. Bruks: BMW 318is -90, Bus: VW Golf GTI Special -84 | |
Aldric |
På en 318i E36 skulle det iallafall knackas ur från insidan. det borde väl vara mer eller mindre samma förfarande på din bil gissar jag. |
|
mkay. har haft isär allt o börjat knacka ganska ordentligt från insidan, men det har inte rört sig mer än kanske nån millimeter. vill inte göra nåt förrän jag vet lite mer säkert. efter inbrott i busbilen är jag nu enbilt ett tag. dumt o ställa den på pallbockar.... nån som VET? Bruks: BMW 318is -90, Bus: VW Golf GTI Special -84 |
|
|
de lagrene kan sitte noe ut av helsikke, og tror du må få lånt en avdragare. eller kjøpe en. du klarer deg fint med en billig en fra tviltema :) de har et par som ikke koster mer enn 45kr.- den billigste kostet 30kr tror jeg. nb! og obs! når du skal sette på plass det nye lageret, så bruk en stooor pipe fra et nøkkelsett og bruk den til å banke inn det nye lageret med. pass inderlig på å KUN slå mot den YTTERSTE ringen på lageret. slår du på den innerste, om bare en gang, så er lageret så og si kaputt!! |
|
|
tvil = tveka tviltema. heh. these are the jokes, folks!! |
|
|
Ska man banka på den yttersta banan får det vara en rejäl jävla hylsa alltså.. ;) hur ska man göra sen då, ska man banka i navet efteråt, när lagret är på plats..? då belastas den inre ringen väl? ska man banka fast navet först, och sen banka in alltihop i bärarmen? --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Vad jag har hört så ska man ta bort drivaxel och en massa sånnt. Har du gjort det? Jag kan inte se varför det skulle behövas men det är vad jag har hört i alla fall. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Vad jag har hört så ska man ta bort drivaxel och en massa sånnt. Har du gjort det? Jag kan inte se varför det skulle behövas men det är vad jag har hört i alla fall. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Jaja, allt sånt är rivet.. sitter bara navet och lagret kvar.. lagret glappar typ 3-4 mm om man ruckar på navet, så jag tror det är idé att byta. ;) --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.