AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.092

BMW Club Schweden?

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Egentligen borde detta inlägg skrivas på bmwsc´s hemsida, men skulle jag skriva det där, så vet jag vad svaret skulle bli...

Jag undrar om det är värt att gå BMWSC eftersom jag tillhör kategorin som ej vill slita ut min bil på banträffar...

Det kostar trots allt 400:- /år ..

Är lite nyfiken på rabatterna de kan ordna på reservdelar samt servicar... nån som vet nåt om dessa rabatter, tex om de gäller p åalla BMW serviceställen osv...

Tacksam för svar.

Ev snart medlem ... pga jag vill köpa en snygg BMWSC tröja och jacka.. :P

/Edvard
Na
53
Nallen
525iT 93
heh jag har undrat samma sak hehe och funderat på jackan oxå -p
så en såndar nummerplåts sak me deras logga oxå nånstans (på en BMW antagligen p )
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
En förtydling kan vara på sin plats. BMWSC som du har skrivit är BMW Sport Club (dom kör på bana) som är en sektion i BMWCS dvs BMW Club Schweden.

Det är klart du ska gå med ! Medlemsavgiften brukar jag tjäna in på rabatten hos min lokala BMW handlare, och så får man ju vara med och träffa likasinnade. En generell rabatt på 5% på reservdelar hos alla BMW handlare är det men det kan variera.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Dessutom får man en skitbra tidning vid namn Bayersiches Blatt 4 gånger om året. Och 2 BMW CS-dekaler...

Jaja, hursomhelst tycker jag det är värt det!

//Tomas M
528i -86
Jag tycker att du ska gå med men själv är jag bara med för att stödja klubben. Gillar inte riktigt stämningen i klubben och tidningen tycker jag är pinsam om man jämför med våra europeiska bröders tidningar.

Men det är iallafall värt att vara med, helt klart.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Nu har jag överfört pengarna via internet. Hoppas bli nöjd medlem.

Måste köpa bakvagnsbussning samt nya lambdasonder till min M3 -93. Kanske spar jag in en del av medlemsavgiften genom rabatten på 5%.

Gäller rabatten på reservdelar på alla auktoriserade BMW verkstäder?

/Edvard
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Hm....
Ska man först behöva köpa reservdelar för nästan 10.000kr för att sedan tjäna på att vara medlem?
Lite dålig rabatt tycker jag!

//Ticco

OO=00=OO
__--------__
e28 528iA -86
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Nu kanske huvudsyftet att vara med i en klubb, vilken som helst, inte är att tjäna pengar. Då kanske man skulle gå med i nån aktieklubb !! Vi andra är med i BMWCS för att vi gillar BMW och det är kul att träffa likasinnade på träffar. Men om man ska se det som du gör så då behöver jag bara handla för 3.500 hos "min" handlare sen är jag hemma med medlemsavgiften.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
*hup*
Jodå, jag vet vad meningen med en klubb är!
Jag är ganska aktiv medlem i 200SX Owners Group Sweden så jag vet hur kul det är på banträffar å dylikt, tyckte bara att rabatten var lite kass.
*sorry*

//Ticco

OO=00=OO
__--------__
e28 528iA -86
Visst kan man vara med i en klubb för att tjäna/spara pengar. Men det primära syftet borde väl vara att träffa likasinnade, och stödja främjandet av ett bilmärke man gillar. Själv har jag inte sparat en krona på att vara medlem i BMWCS (bra bilar?). De grejer jag behövt köpa (clips till kjolarna på M3:an och lackstift till touringen) har varit så billiga att det antagligen hade varit löjligt att fråga om rabatt(Självklart kommer jag att utnyttja rabatten den dag ett större inköp står för dörren).
Men tillsvidare får jag väl se medlemsavgiften som en biljett in i en otroligt trevlig klubb med några trevliga träffar (Ska försöka hinna med Gävle- Norr- och Knutstorp-träffen i år, eftersom jag missade alla förra året;-))

/Anders
M3 -87
B3 -95
318i -96
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Jo, klart man blir mer sugen på att vara medlem om man kan tjäna in en slant också. MEn som sagt, det är inte huvudsyftet. Huvudsyftet för mig är att få köpa snygga BMWCS jackan.. :P

/Edvard
Ti
2.587
Ticco
420i -14
OK!
Idag ska jag oxå bli medlem :)

//Ticco

OO=00=OO
__--------__

E28 528iA -86
Nissan 200SX -90
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Såg idag att jag gått in på www.bmwsc.com istället för www.bmwcs.com.

Skillnaden är BMW Club Schweden vs BMW Sport Club.

Ville ha den snygga sweatern på deras hemsida... men får väl tröstköpa mig en jacka och pikétröja från Club Schweden´s hemsida.. :/

Kan inte nån vänlig medlem i bmwsc köpa mig en en seater och skicka den till mig? :P

/Edvard
Engagemanget i klubben i GBG är ju på BOTTEN så jag avundas er som bor i smålad/skåne lr sthml och uppåt, Jag var på Tjolöholms slotts bilutställning i hopp om att ett tjugotal medlemar skulle vara där men när jag tog kontakt med en utav medlemarna så var det bara han kvar och jag. det var pinsamt. Hoppas det blir ändring på det!!!! Hoppas att Ticco och bumper inte bor i GBGomr!!
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Asså, va nu då ?

//Ticco

OO=00=OO
__--------__

E28 528iA -86 BMWCS # 4508
200SX -90 200SX OGS # 17
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Nej, bor i mellansverige.

Nu har jag medlemsnr: 4503 =)

Förrsten, tjänade in 201 kr idag på reservdelar... fick 10% rabatt på delarna.. . =)

/Edvard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.