|
|
|
|---|---|
|
Tja..har nu fått ett erbjudande av en kille som kör lastbil att köpa loss en NY lastbils turbo på hans bolag för bara 1000kr..!! och undrar vad man ska ha för att få det att hålla?? vad kräfs för att motorn ska "hålla" vad ska man mer ha för tillbehör osv..lite tips och hjälp... vet ingen om turbon ännu....bara att den e stor=) ///get a life...bay a beemmer/// | |
|
Någon har väl byggt något sånt som vet hur man gör osv?? ///get a life...bay a beemmer/// |
|
| Fråga på Zatzy.com, liknande projekt diskuteras ganska ofta där | |
|
Gör en sökning i forumet trimning. Jag kan lova att du hittar svar på alla dina frågor där. Turbo diskuteras ganska frekvent där..:) ///Jesper |
|
|
hittar juh bara på typ 520or och massa...och inte "hur" man gör.. ///get a life...bay a beemmer/// |
|
D-diddy |
men en lastbilsturbo levererar MYCKET luft i MYCKET HÖGT tryck. skulle tippa på att den är snudd på oanvändbar. den behöver även ett mycket högt avgastryck för att bli verksam. mycket trevligare med en liten turbo som börjar leverera trycket vid låga varv. låt oss säga att du lyckas få den jätten i snurrning så att den börjar ladda. då måste du ha en motor, som orkar stå emot det enorma trycket, dvs ventiler, ventilfjädrar, kolvar, vevstakar, lager i motorn. sen om du nu lyckas få motorn att hålla så har du underdimentionerad drivlina i form av växellåda och bakaxel. så mitt tips är.. skit it. ;) David |
|
Bäckis och Andreas använder lastbilsturbo med mycket bra resultat. Nyare lastbilsturbos är extremt lättdrivna, så laddtryck har man så det räcker redan vid låga varv. Att den skulle ladda för mycket är bara skitsnack. Laddtrycket kan man ju styra själv. ///Jesper |
|
|
HampZZ > om du söker på turbo så kommer du ha timmar av läsning framför dig. Dom flesta inläggen gäller väl 325:er, men principen för överladdning är densamma. ///Jesper |
|
Andie_83 |
Min polare överladdar sin 240 med en Scania turbo som annars sitter på en diesel V8:a på 500 hk, och det går utmärkt. Som sagt, laddtrycket bestämmer du ju själv. Kan säga att den 240:n drar Viper, Porshe, M3:or, you name it! Ha det bäst!! MVH //Andy |
D-diddy |
jaja jag hade fel... fan. ;0) Lycka till med turbokonverteringen. David |
|
okej min kompis har oxå en värsting motor med lastbilsturbo och den går som sagt.... han får nog hjälpa mej med detta...men kul kommer det bli...:p ///get a life...bay a beemmer/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.