AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
537

Hur mycket kostar försäkringen igentligen ?

BmwExtreme
Jag fick ett råd om att spara pengar innan jag ska köpa en M3:a eftersom försäkringen är så hög, men hur hög är den igentligen, den kan väl inte vara högre än på M5:an och iså fall hur hög? Skatten på den skulle jag gärna vilja få reda på. Är det ngn som har en som kan säga exakt hur mycket det kostar ?

TK
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ser att du är 19 år gammal.
Köper du en E36-M3 får du nog räkna med minst 25´ i försäkring per år. Skatten, ja den kan väl vara nånstans runt 1500 per år eller nåt?

Ring runt och fråga FB om premier, då får du svart på vitt vad det kostar för dig att försäkra.
Precis som Anders skriver så är det lättast att få pris genom att få tag i regnummret till någon M3'a av samma modell som du tänkt, e30, e36 3.0, e36 3.2, e46. Sen är det bara att ringa runt till FB och fråga vad premien blir. Det skiljer mycket beroende på förutsättningar mellan kommuner/län, din ålder o.s.v.
Jag betalade 15' årspremie för min e36 3.0 M3, då hade jag hus, fritidshus, bruksbil på samma FB. Jag hade bilen i eget larmat garage, immobilizer på bilen och jag var 27 år.
Fall inte för frestelsen att skriva bilen på någon av dina föräldrar, då kan det bli väldigt dyrt den dag det händer något.
Skatten har jag för mig låg som Anders skriver runt 1500.
Lycka till.

/Wille
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Jag skulle villa ha en M3 me, men försäkringar från 30-90.000 är för mkt...
Eftersom du e 19 (5 år) yngre enn mig lär det inte bli lättare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.