AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.596

Ahh, nu mullrar det igen.

Sida 3 av 3
ant
Riktigt tråkigt.. Hade verkligen sett fram emot det.
Jag såg dig i Avesta på första Kopparracet för i år. Då hade du enligt dig själv "lite" mos i maskinen.. Jag tyckte det var något fruktansvärt driv framåt då.. =)
Att se bilen på 402 med fullt artelleri hade varit riktigt kul!

Ser fram emot nästa säsong vad du än åker med för låda alt. maskin.

========
Min bil: Länk
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Är det så mycket bättre med Tryckare än lätta vippor? Har du speciella vippor i din M20? lättade?

BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion
ICQ#126319414
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
mycket hållbarare med tryckare,inget som kan gå sönder.
Han har bmw orig vippor, pirat vippor håller inte att varva med...

Idag körde jag runt min motor och sprut och allt funka! Så imorrn så är de äntligen start av min maskin!!!!

Har slipat och polerta min aBMW orginal, men det går inteatt varva mer än ca 8000 med dom, då smäller dom av. Motorn ger max effekt vid max varv nu, och skulle säkert ge mer om jag kunde varva mer ändå :-(
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Tråkigt att höra att lådorna inte håller.... Men å andra sidan så är det kul att maskin går fint iaf.

Nu har jag en fråga som du kanske kan svara på?!

Du har gjort av med två lådor nu, den första var på 3:an och den här på 4:an med dåligt grepp.
Hammarström kör också med orginal M3 låda. Han har en tyngre bil som går 0,5 sek långsammare på 402m. Vad jag har hört så har man inte avverkat någon växellåda. Jag menar han har ju inte direkt dåligt grepp med en 60 fot på 1,5 sek, och mos i maskin saknar har inte direkt heller.

Så, vad är det som gör att dina lådor inte håller? Din bil måste ju väga flera hundra kilo mindre också.

MVH. /Bonje

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Bäckis har för stark koppling och ingen hardyskiva,därför går hans sönder.

Hammarström har ju hardyskivan kvar så de blir lite mindre ryck i lådan då...

Får så hur min håller!

Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Jasså där ser man. Menar du att Hammarströms koppling "slirar" lite vid växlingarna och på det viset sparar växellådan.

Men om Bäckis satte dit en hardyskiva då kanske han kunde få lådan att hålla, och slippa åka omkring med en sunkig automat nästa år.... ;-) Nej inge illa menat, men jag personligen tycker det är MYCKET fränare med manuell låda. Sen att det kanske går fortare med automat är en annan sak.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
st
251
strypt
525 -92
318is -90

Kan det inte vara så att låda/bakaxel inte sitter riktigt linjärt?
Det behöver det inte göra, man har knutkors vettu. det höll klockrent fööra året när jag hade en annan koppling som var för klen egentligen. Skulle jag ha en hardyskiva så tror jag att lådorna skulle hålla. Nu är min bil en dragracing bil, och kör jag 0,5-1 sek snabbare med en automat så är jag tyävr tvungen att skita i att det är roligare att ratta manuell. Ska åka åttor, och det går inte med standard H lådor. Liberty eller automat är det som gäller. Liberty kostaa ca 100k och automat ca 15-20k. Det är ett lätt val. Sen kommer jag köra med manuellt ventilhus, så växla får jag ju göra ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.