|
|
|
|---|---|
|
min 320 går väldigt ojämt då man accelererar,och då man t.e.x står på tomgången och tvärt trycker max gas så bluddrar den och går inte alls rent....nån som vet vad felet är? Mvh//Stoffe | |
|
Kan vara olika saker! Luft Bränsle Tändning Troligen är det bränslet om det bara är vid fullgasacceleration. Igensatt bränslefilter? Dålig bensinpump? Kan även vara tändningen. Dåliga stift/tändspolar? Skruva ur några stift ur motorn och kolla hur de ser ut. Ofta kan man få lite vägledning av deras utseende (brända, sotiga, slitna etc.) Mvh |
|
| lämnade in den på BMW och dom konstaterade att 3:ans tändspole va keck...när dsom hade bytt den så sa dom att den gick betydligt bättre,men att den fortfarande "sågade" vid acceleration.Jag hämtade igen den och har nu beställt en ny tändspole,och tänkte fixa den själv.va nyss och provade en kompis luftmängdmätare och de vart ingen skillnad.Kan de va lamdansom spökar???Men man tycker ju ändå att dom då skulle ha sett an den va dålig vid felsökningen...Hmmm | |
|
Hade samma problem att min bluddrade mycket vid acceleration. Bytte tändstift ingen förbättring. Fick sedan tag på 6st tändspolar och bytte alla = klockren gång och inga som helst problem med misständningar... BMW - När du älskar att köra |
|
|
Hej tydligen verkar det vara ett vanligt fel .. min knasar också .. på tomgång kan man höra hur den missar i bland och ibland när man gasar ordenligt så låter det som nån som poppar poppkorn.. kan det vara en eller flera tändspolar tro.. och ibland går den hejdlöst bra.. vad tror ni....om det slår gnistor när man tar bort kpan är det väldigt synliga gnistor eller Bimmer |
|
|
Hej skall tilläga att jag bytt sopapump för att den gamla pajade och nytt bränslefilter Bimmer |
|
| -91 och -92 ska tydligen ha problem med dålig kvalité på tändspolarna. Gäller alltså M50 motorn. Fick också byta 4 stycken på min 325i. | |
|
en fråga... när jag kör å släpper på gasen lite grann så vill bilen rycka ger man på mer gas så upphör der omgående de e just vid lägre varvtal å när man släpper på gasen å rullar lite den skall ju rulla fint med lite motorbroms men har en tendens att rycka *skutta* kan de vara problem med elen tror ni? BMW Williams F1 Team. |
|
|
skall tillägga att min är tillverkad 1992-12-xx BMW Williams F1 Team. |
|
| Jag hade exakt samma fel på min! pluddrade och gick illa som fan på låga varv samt dålig gasrespons! men jag bytte tändhattarna som sitter på spolarna och felet var borta! e ju en lite prisskillnad på tändhatt och en spole! tändhatt kostar 92kr styck på BMW! | |
|
kan tillägga nu efter att jag har kört bilen med min syrra till akuten i regelrätt Formula1 tempo så går bilen bra på tomgången å drar inte så mycke bensin som tidigare den drar som den ska.. *kliar sig i skallen, har jag elfel eller?* BMW Williams F1 Team. |
|
|
det måste vara elfel i min kärra för när jag vrider på mer fläkt än 2an steg (3 & 4 gäller) så börjar den larva sig med tomgång å börjar dra mer soppa.. drar jag ner fläkten till 1 eller noll så upphör det omedelbart, BMW Williams F1 Team. |
|
| Tändspole, Tändstift!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.