|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag tänkte höra vad man bör betala för en 523 Touring 99, svensksåld med en ägare ca 9000 mil, med följande utrustning: - skinn - komfortpaket - manuell - business CD - multiratt - sommar o vinter däck - avtagbar drag - antispinn Tacksam för assistans! | |
|
Kring 150 privat något högre hos handlare MEN leta efter en 528a i stället; det finns fler med mer autrustnig till i stort sett 0:- pris skilnnad ( och 528 har std nivå reglering...) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Inte för att detta brukar komma från mig men är en svensksåld verkligen 99:a med så lite mil så pass billig GM???!!! Bjoerck sålde nyligen sin 97:a med liknande mil, men utan det sjukt viktiga SCHiin !!! Kommer inte ihåg vad han fick...intressant jämförelse. /Simon |
|
|
150 tror jag han fick simon.. Tror inte marknaden gör så stor skillnad på 97-98-99 bilar utan mer före/efter faceliften där av denna något låga värdering av en -99 ( men det finns ju alltid dom som värderar sv sålt till + 20000 ( varför??)) Betänk att jag gav 169 för min -97 hos BMW ( sv såld 9700 mil, ej skinn, steptronic) för ett år sedan... tror du verkligen att -99 gör så mycket mer på priset?? kan tänka mig att en bil som denan står hos handlare för 189 000:- ( bmw.se ger oss 523T 98-99 mellan 155 och 225:-) så är jag så fel ute egentligen?? Btw: En bekants bekant var i tyskland förra veckan på en stor bilmarknad för privatpersoner i Essen (tror jag) köpte en 530 -01/02 men det mesta utom Navi/tv och 4000 mil på mätaren.. pris: 18500 EUR Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
GM, du har säkert rätt, dock konstigt att en 97:a skulle värderas lika högt som en 99:a, finns ingen anledning attt välja 97:a i mina ögon i så fall. Tänker inte skriva något som retar upp någon(har hänt förr som bekant) men jag får en känsla av att BMW är den mest prisvärda lite större bilen just nu. Dock är e39 kombi lite för liten för mig med barnvagn...och en hund på 9 kg...:) 530:n lät verkligen svinbilligt, men ligger sannolikt ändå över vad man får i inbyte i tyskland.... /Simon |
|
|
Simon: en -97 ärden ultimata modellen.... *S* Blev faktiskt förvånad över priserna på bmw.se på just -98-99 523T att dom även där var så låga , tömmer man hallarna inför nya kombin eller?? Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är nog så att utbudet på 523/528T är "väldigt" stort och det sänker ju priserna ytterligare efter hand rakt över oavsett svensk eller import. Skåpen är ju väldigt poppis och det har ju importörerna tagit till sig och plockat in mycket av den varan under ett par år. En touring går ju alltid att sälja har ju varit vedertaget, men antalet slår väl tillbaka och drar ned priserna när ägaran ska sälja av sina bilar Av 169 E39or på börsen är 54 skåp. Det som kan räkna med hyfsat pris är ju det som är extremt välutrustade med få mil. Comibilar gillas ju starkt i Sverige en Volvo 745a var ju den mest eftersökta bilen för 10 år sedan. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso menar du att det blir lite lyxigt och exklusivt med sedan då?? Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Ska bli intressant att se om ägaren verkligen släpper den för 150KSEK...många har förväntningar på mycket mer betalt.... /Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
självklart är en -99:a dyrare, simon har helt rätt. varför skulle någon enda person köpa en -97:a i så fall, som numera inte täcks av den välbehövliga rostskyddsgarantin? jag tror att bilen ovan är svår att få loss under 170', pga miltalet och att den är ovanligt extrautrustad (=skinn) för att vara svensksåld. säljaren kan mycket väl begära runt 185', men det får han inte ut utan lite tur. Gasar-magnus, bara ett tillägg; jag har varit på liknande privatmarknader och de är med få undantag en uppställningsplats för vrak och gamla taxibilar. att den bilen skulle ha gått 4000 riktiga mil och vara schysst i övrigt är i princip omöjligt. säljaren skulle ha fått åtminstone 5000 euro till i inbyte på BMW, troligen mer. Kolla gärna Schwacke. så en 530 iT kostar INTE 170000 kr numera..... mvh Johan |
| Tänkte bara meddela att det dröjer ett par veckor tills köpet är klart, eftersom säljaren är utomlands för tillfället. Återkommer när det är klart! | |
|
Johan: nej jag tog också denna hörsägen med en nypa salt... (var dock en sedan iof..) Visst är en -99 dyrare än en -97 ( sv sålda -97or är ganska ovanliga faktiskt, fast jag har en..) men jag tror inte på 185 privat för en sådan när www.bmw.se erbjuder dessa: Länk Länk Förvisso utan skinn men hos BMW ÅF med garantier (osv.) så att motivera 185 000:- privat är lite häftigt tycker jag sen har vi ju iof Rudvi i Kallekrona... Länk Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
aha, sedanen står väl lägre så det kan ju förklara en del. jag förstod det inte som att bilen var till salu privat, i så fall tror jag runt 170', med viss prutmån. jag har ju numera blivit part i målet, jag köpte precis en 523 iT -00, så ni får ta mina gissningar med en nypa salt.... mvh Johan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.