|
|
|
|---|---|
|
Fick bara ut lite bubblor ur vidrutespolarna. Kontrollerade pumper, slangar etc men inget fel. Jaja tänkte jag då är väl munstyckena till spolarna igensatta. Provade rensa med nål, hjälpte lite men inte nog. Öppnade upp "filten" på huven och kopplade loss munstyckena och såg då att det var elledningar draget till dom. Har läs lite på forumet att det finns eluppvärmda munstycke men.... Hur rengör jag dom nu? Blir elbiten skadad om jag lägger dom i varmt vatten med diskmedel? Några andra tips ? Kan jag ha skadat "värmeelementet" med nålen? När kopplas dessa in? Beroende på ytterrtemp ? Många frågor men hoppas på svar! Mvh Huggo Vit utanpå och röd inuti | |
Mattan |
Sitter nån utetempskännare som bestämmer när värmen ska kopplas på. Likadant på eluppvärmda speglar, fast dom kan man ju känna på om dom funkar,,,,,,,,,, |
|
Tack för detta :) Huggo Vit utanpå och röd inuti |
|
| Ta tryckluft och tryck in lite lätt i spolarmunstyckena! | |
|
Själva värmespiralen ligger nog utanpå munstycket och tar säkert ingen skada av lite vatten, knappast kontakten heller om du torkar ut den ordentligt direkt efteråt. Lite tryckluft kan gå an, dock sitter det backventil i vissa munstycken, blås från rätt håll och se upp med att sticka in nålar för långt. FP |
|
|
Dela munstycket och rengör det ordentligt. Oftast är dom fulla med skit, och metallbitarna till värmningen rejält ärgade. Det är bara att dra ur låsbygeln, och sedan dra isär munstycket. Ta det bara försiktigt så inte fjädrarna och de små gummi"ventilerna" flyger sin kos... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
En tackar för dessa exelenta råd ! Huggo Vit utanpå och röd inuti |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.