|
|
|
|---|---|
|
Kan ngn ge ett tips vad som är fel när reglage/instr.belysning och v. baklykta ej fungerar strax efter radiomontering, vilken troligen ej har med saken att göra. | |
| Har du kollat om, det är samma sak om du har parkeringsljuset på eller om du har halvljuet på? Jag hade samma fel och då var det ljuskontakten som rasat. Bara att byta, sen funkade det! | |
|
Jag har ett liknande problem som jag håller på att försöka lokalisera. Instrumentbelysning och parkeringsljus borta. Kan vara fler grejer också, men jag har inte hunnit göra någon noggrannare kontroll ännu. Hör av mig när/om jag hittar felet. /Olle |
|
|
titta högre upp i forumet. en kille med samma problem. Jag hade exakt samma problem men då var det en diodbrygga på halvljusautomatiken som gått sönder.finns på Clas ohlson. Kolla om motsvarande parkerings ljus fram är mörk, dvs på samma sida som bak. I så fall är det med största sannolikhet diodbryggan som har gått. kolla på inlägget högre upp som även han hade mörk instrument och parkering. lycka till hör av dig om det är något du undrar över |
|
|
thomppa, För mig visade det sig att säkringarna för höger och vänster parkeringsljus var trasiga. Detta påverkade tydligen även instrumentbelysningen eftersom när jag bytt säkringarna funkade även denna. Kan kanske vara värt att kolla upp. Lycka till /Olle |
|
|
Tack för alla tips. Har testat med ny ljusomkopplare och reostat. Fortfarande samma problem, får söka vidare. |
|
|
Problemet är löst. En säkring som såg hel ut var trasig, dessutom var cd:n felkopplad. Än en gång tack för alla tips. //thomppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.