|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
320-325 |
Jag läste lite i bmw power börsen delar säljes . och hittar en annons om en snubbe som säljer chip för 500 600kr Är dom bra eller får man en massa problem att bilen går konstigt eller att besiktningen inte godkänner p.g.a avgasutsläppen ? och om då jämnför med andra chip tillverkare som tar mellan 1200kr-3000kr för chip till en 325a´´ E30 89´´vad är det som skilljer ? |
320-325 |
hahahahaha nu blev det lite fel med stavningen där hahaha(ett Chipen ) hehe jaja ni fattar nog vad jag menar... |
320-325 |
jaa ha hmm ingen som vet ... då kanske man skall köpa ett sånt chip .. |
| Kjøp inga uoginala chip,skal du et bra chip måste det vara superchip eller noget annat kjend merke som er kryptad (går inte at forendra) et uorginalt chip kostar 12-15 spenn och kan kopiera inn alt møjligt shit. Rod | |
|
Jag går tvärt emot roddy och säger chip som chip! Köp det billigaste, om du nu ska ha ett. Tyckte mig läsa någonstans att "han som säljer på börsen" har kopior på exempelvis BSR, schnitzer eller vad det nu var. Maila /ring honom att fråga. Det enda som kan vara värt att betala extra för är mappning. Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Kalle Jag pratar av erfaring har blitt lurad en gång forut.Men dom lurar inte meg så lett før jag bromsade bilen efter bytt ch. och mapp. eller optimalisering om man vil.Jag hadde inte fått en enda hk.mera.Så jag gikk tilbaka,och sa at jag ville vara med på hela optimaliseringen och det fikk jag.Så jag varnar alla kjøp inte (uorginala ch.och var med nær optimaliseringen skal gjøres Rod |
|
|
jag köpte ett chip av en snubbe som hade en kopia av ett motor nord chip för 400 spänn det funkar utmärkt ...men för det priset så är det värt att chipa en sugmotor. min gick igenom sb. ua. och det gorde faktiskt skillnad. jag ska bromsa den med o utan chip å kolla hur mycket det gjorde så fort jag får tummen ur...... if u touch my car i fuck your dog (läst på en gammal rostig volvo) |
|
| D_man: var det till en e30? Har denna "snubbe" fler chip till salu? :) | |
|
nej det var till min 525-24v if u touch my car i fuck your dog (läst på en gammal rostig volvo) |
|
320-325 |
ganska delade meningar här men 500kr är ju inte så mkt pengar så om den går som vanligt men att man slipper rykningarna samt att varvtalstoppet flyttas så är ju det en tröst.. bara inte ett chip kopia ställer till en massa problem typ i besiktningen o.sv samt att den drar mer bensin sen bör man ju byta avgassystem till sport avgas samt byta till öppet filter om man skall få nåt extra kännbart av chip extrakto grenrör är ju heller inte fel .... antar jag men .. funderar allvarligt på att köpa ett sånt där chip nu .. om nån inte har några andra allvarliga erfarenheter om brister på 500kr chipen ... så blir det nog så.. |
320-325 |
ganska delade meningar här men 500kr är ju inte så mkt pengar så om den går som vanligt men att man slipper rykningarna samt att varvtalstoppet flyttas så är ju det en tröst.. bara inte ett chip kopia ställer till en massa problem typ i besiktningen o.sv samt att den drar mer bensin sen bör man ju byta avgassystem till sport avgas samt byta till öppet filter om man skall få nåt extra kännbart av chip extrakto grenrör är ju heller inte fel .... antar jag men .. funderar allvarligt på att köpa ett sånt där chip nu .. om nån inte har några andra allvarliga erfarenheter om brister på 500kr chipen ... så blir det nog så.. |
320-325 |
320-325 |
hoppsan det blev lite fel där .....datorn verkar lite slö idag |
| Qvarnis chip har Turbocenter utvecklat. TC har jag stort förtroende för iaf. | |
|
min drar inte mer soppa,den går bara bättre . jag köpte ett jamexfilter(insats) för min gick bara sämre med ett öppet filter,(men mer coolhetsfaktor vart det iaf).en kompis bromsade sin 525-24v med o utan luftburk å den gick sämre utan.men om man ska ha ett öppet filter så ska man se till att den inte suger in varmluft från motorn,då går den bara sämre ..... men ett annat avgassystem skadar nog inte |
|
|
Roddy: Vem säljer chip för 1200:-? Qvarnis |
|
|
Flåklypa: Det är inte TC som har utvecklat dessa chip, det är JWR. Men TC säljer nog samma chip? Qvarnis |
|
320-325 |
(Qvarnis) jag skrev mellan 1200kr -3000kr jag vet inte nån speciell som säljer chip för 1200kr eller 1300kr o.s.v men jag vet att dom dyraste chipen till E30 kostar runt 3000kr så borde det finnas lite billigare oxå alltså skrev jag så.och sen skiljer det oxå om man vill ha det monterat eller om man skall göra det själv antar jag...där av bör det bli billigare beroende på vad man väljer.. vad alla ska missuppfatta det man skriver ...det är inte första gången. typ det händer varje gång jag skriver en fråga... VARFÖR ? föresten har du några erfarenheter av kopior för 500spänn och dina chip som du säljer vad är skillnaden ? chip är ändå chip och vad jag har hört så gör det knappast nåt speciellt kännbart vad man än väljer för chip 500kr eller ett 3000kr jag pratar om 325a´´´E30 89´´ m20b25 |
|
Chip som chip verkar vara ett farligt resonemang. chipen ser bland annat till så luft/bränsle samt tändinng är rätt. Tänk om din maskin blir felställd och rasar ? Extrem enariot visserligen men man ska nog tänka sig för innan man handlar. Min 528i Touring Länk |
|
320-325 |
öhh du menade kanske Roddy : isånafall ber jag om ursäkt... |
320-325 |
jo det har du kanske rätt i tsaros: |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.