|
|
|
|---|---|
BmwExtreme |
Jag har en 320 Ci, jag undrar om det är ngn idé att trimma denna bil, jag har hört många säga att det är onödigt eftersom det inte ger så mycket effekt. TK |
|
Hur mycket pengar vill du lägga ut?? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Det är nog mer ekonomiskt att sälja bilen och köpa en 325/323/328 eller om man vill satsa lite pengar - en M3. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Hur du än gör så kommer du billigare undan genom att köpa en 323,325 eller 328 av liknande årsmodell och skick. Chipstrim och sportavgassystem/luftfilter ger mest placebohästar. |
|
BmwExtreme |
Det handlar inte om pengar utan om resultat ! TK |
| Med den inställnigen skall du först byta bil enligt tipset ovan och sen trimma :-) | |
|
Bra! då säger vi såhär: 1st.....AU SM2 36............Autronic SM-2 1st.....AU SM2 36............Autronic SM-2 Styrsystem 1st.....AU 001 36.............Autronic Kablage 1st.....AU 002 36.............Autronic Mappsensor 0-3bar 1st.....AU 003 36.............Autronic Luft temp givare 1st.....AU 004 36.............Autronic Bredbandssensor 1st.....L36 01 042..............Lysholmskopressor 2300 1st.....L36 01 082..............Lysholmskopressor Förlängare 1st.....H36 02 088..............HKS Intercooler 6st.....B36 01 964..............Bosch Spridare 1st.....B36 40 221..............Motor paknings Sats 1st.....B36 43 821..............Motor lager Sats 6st.....W36 01 865..............Wössner Kolvar 6st.....A36 02 454..............Auto Verdi Stakar 2st.....B36 41 228..............Bränslepump 1st.....B36 43 234..............Progressiv bränsletrycks regulator 1st.....L36 28 003.............Avlastnings ventil 1st.....M36 32 001.............Remskiva kompressor 1st.....NX stage II..............NX 2 steg Lustgas sysem 1st.....div..........................Ombyggnad + material BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Om det inte handlar om pengar, då får man ju ställa sig frågan: Vill man ha en 320 som är trimmad för 1000kr per extra häst och ändå sakna de bättre bromsar och chassie som finns på de motorstarkare syskonen, eller köpa sig en original 328 och få de extra hästarna till en rimlig peng, som du dessutom får tillbaka (med viss värdeminskning) när bilen säljs. För trimpengar är oftast kastade i sjön när bilen skall säljas. |
|
BmwExtreme |
Och hur många hästar får jag efter detta ? TK |
BmwExtreme |
Det stämmer, så med andra ord är det bättre att satsa på större motorer, jag har faktiskt funderat på att sälja bilen. Jag ska importera en M3:a efter lumpen har jag bestämt mig för. TK |
|
kolla på www.stylingkompaniet.com vet ej siffror på en 6cyl 2.0 MEN på en M3 3.8 gav det vid en misslyckad bänkning 800NM+ vid 2500 varv BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Rubriken på ämnet är lite konstig med tanke på din inställning. "Är det ngn idé att...." Svaret är nej på den frågan, men klart att det går att trimma den. prisuppgiften 1000kr/häst stämmer förvånansvärt väl. Turbo/kompressor är det som behövs om du ska upp över 200 kusar och då kostar det 50 tusen och uppåt. Lustgassystem kan du få för runt 10´men det ger ju bara effekt en kort stund, lämpar sig för stripkörning. men där kan man nog få loss en 50-75 hästar extra under några få sekunder. |
|
|
Ok, du hann in med ett inlägg innan jag fått ut nästa. Det låter vettigt att vänta med ny bil till efter lumpen, speciellt om du suktar efter M3, den är så förb..t dyr i försäkring. Då får du även en bil med bättre hållbarhet än en toktrimmad 320. Lycka till! |
|
BmwExtreme |
Ok, får la tacka alla för svaren. ;) TK |
|
50 tusen å uppåt ?! vad ska du ha för grejer isåfall ? Livet börjar vid 200 |
|
NOLL7NOLL |
40 000 på ess. för 212 hästar.. småpengar :) har planer på att åka ner efter jul men hittar varje dag en o annan M3:a som är yngre än 6 år för 200 000. Så planerna kanske blir ändrade. Att jag vill trimma min 320 är att jag vägrar betala 30 000 i försäkring för en M3. Det är oxå pengar i sjön. Då kan man lägga de 30 000 på trimmning i stället. |
| Trimmar du din 320 kan du lika gärna låta bli att försäkra den, de kommer antagligen inte betala ut en krona i ersättning om det händer ngt, du får nämligen inte ändra bilens prestanda enligt villkoren i försäkringsbrevet. | |
NOLL7NOLL |
hubbe325: Sant.... men det går att lösa.... |
320-325 |
När man har krockat får man kravla sej ur bilen och skruva loss kompresson spridarna lust gasen m.m nämen skämt osido jag kör själv med en 320i fast det är en 325/525motor i den så om jag krockar så får jag skruva loss motorn eller nåt.. eller hoppas att inte försäkringsbolaget märker att det står stämplat 2,5/2,7 på grenrörs sidan .. men det är en väldig skillnad på försäkring på en 320 och en 325a´´ så man sparar ju en massa pengar oxå.. |
|
Man skall ha en sak väldigt klart för sig när det gäller försäkringsbolag: De är MYCKET svåra att lura. Det blir ingen lätt historia att lyckas plocka ur en kompressor efter man har klippt en puckad cyklist i en korsning, med polis och allmänhet närvarande... Och gissa vem som automatiskt blir syndabocken när bilen är trimmad? Och det är ju när det gäller personskador som saker och ting blir riktigt kniviga. Även om du kommer från platsen kommer försäkringsbolaget att göra en grundlig kontroll efter som det är så otroligt mycket pengar inblandade och man blir förvånad över vilka resurser och metoder de har. Jag kan säga av egen erfarenhet att deras arbetssätt balanserar på gränsen till det olagliga. Även vid större vagnskador kan det bli lurigt. Man kan i mina ögon sett lika gärna skita i vagnskadeförsäkringen när man har stressat upp sin bil och sedan gäller det att passa sig JÄVLIGT noga för att orsaka en olycka om man inte vill bli livegen i försäkringsbolagens våld resten av livet. |
|
320-325 |
segt.............allt är så jobbigt när man är en vanlig arbetare med en kass lön som är bilintresserad |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.